Jak na efektivní správu firemní flotily

V čem je operativní leasing efektivní?

Kromě snazší kontroly nákladů a lepšího cashflow v důsledku volných investičních zdrojů je výhodou především celková úspora prostředků na správu vozového parku. Pro řadu podnikatelů a manažerů ve firmách tak není otázkou, jestli operativní leasing pro správu firemní flotily ano, nebo ne, ale za jakých podmínek. Nestačí proto jen srovnat cenové nabídky, ale také celkové parametry leasingu a služby, které pokrývá. Může jít o rozdíly v kvalitě a rozsahu pojištění, asistenčních službách, ale i v tom, jak je zajištěný servis vozidla a zda je pro koncového uživatele vozu vůbec dostupný.

Nejčastější rozdíly zpravidla spočívají v tom, jak se změní platby v rámci operativního leasingu při překročení dohodnutých parametrů. Flotila může najezdit méně kilometrů a smlouvu je pak potřeba upravit, čímž se původně výhodné podmínky mohou změnit. V takových situacích pak záleží na tom, jak vstřícně má financující společnost nastavené podmínky.

Jaké podmínky můžu očekávat?

V Raiffeisen – Leasing pracujeme intenzivně na tom, aby celkové podmínky operativního leasingu odpovídaly co nejlépe situacím, do kterých se naši klienti běžně dostávají. Týká se to například nadměrného opotřebení, kde máme cíl být nejvstřícnějším profesionálním poskytovatelem operativního leasingu na trhu. Jdeme tak proti trendu a upřednostňujeme spokojenost zákazníka před dodatečnými výnosy. Vydali jsme nový manuál, jenž jde klientům maximálně vstříc tak, aby se v rámci nadměrného opotřebení vyúčtovala pouze opotřebení, která představují skutečně výrazné poškození vráceného vozu. Chceme, aby spolupráce při vracení nebo výměně vozu byla co nejhladší, a toto je jeden ze způsobů, jak toho docílit.

Další oblastí je pak starost o nejrůznější poplatky spojené se správou vozu a osobní přístup. U nás se to týká nejen osobního likvidátora pojistných událostí, ale například i správy pokut. Ušetří to firmě velké množství papírování. Hladké fungování a dobrá zkušenost budou do budoucna v oblasti správy vozového parku rozhodující.

Jiří Štoček, Raiffeisen – Leasing

Přečtěte si také