Nejprodávanější vůz v Evropě představil facelift, nechybí mu originalita ani efektivita

Malý městský vůz Peugeot 208 loni překvapil celý motoristický svět, když po 14 letech konečně porazil svého německého rivala a uchvátil evropský trůn.

Jeho elektrická verze se současně stala lídrem malých elektromobilů. Právě elektrický vůz e-208 je v centru pozornosti značky. Přechod na čistě bezemisní pohon je její hlavní prioritou, a tento model tak ve strategii francouzské automobilky hraje klíčovou roli. I proto se facelift zaměřil hlavně na elektropohon, potažmo na dojezd. Ten se oproti původnímu modelu výrazně prodloužil a dosahuje nyní slušných 400 kilometrů.

Podstatou faceliftu bývá většinou osvěžit design. U modelu 208 tomu nebylo jinak. Designéři to ovšem neměli vůbec lehké. Peugeot 208 se totiž už před faceliftem mohl pochlubit dokonalým vzhledem dosaženým promyšlenou kombinací jemnosti a energie. Uchvátil i porotce prestižní ankety Red Dot Award, kteří mu udělili nejvyšší ohodnocení za design. Jak vytvořit nový outfit, který posune model ještě dál? „Tým designérů Peugeot se s nadšením postavil výzvě, kterou před něj nový model 208 postavil. Chtěli jsme ještě více posílit jeho již tak výraznou osobnost, aniž by se ztratil celkový duch jeho designu. Nová přední část s novým světelným podpisem Peugeot a nově pojatá zadní světla se třemi drápy nám umožnily dodat vozu svěží moderní vzhled, ještě o něco výraznější postoj šelmy a zároveň zachovat propracovanou sportovní siluetu, kterou zákazníci milují,“ říká šéfdesigner Peugeotu, Matthias Hossann

Co se tedy konkrétně změnilo? Zejména světelný podpis vpředu. Nově se jedná o tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Díky nim teď vůz působí stabilněji a vypadá opticky širší. Nová je také přední část vozu, zadní světla a kola. Velký efekt udělá u auta i nová barva, nejlépe hodně výrazná či neobvyklá. Proto Peugeot 208 představil extravagantní zelenožlutý odstín. Dalšími odstíny karoserie v nabídce jsou elegantní šedá, výrazná červená, zářivá modrá či klasika v podobě bílé, černé a stříbrné.

Jak už je u vozů značky Peugeot zvykem, obměnil se i legendární i-Cockpit®. Toto pro Peugeot typické uspořádání interiéru je u nové dvěstěosmičky opět modernější a nabízí více konektivity i lepší ergonomii. Díky němu vůz poskytuje vynikající potěšení z jízdy. Desetipalcový digitální displej má nový design a u verze GT nabízí i 3D zobrazení. Řidič si může přizpůsobit barvu displeje, stejně jako uspořádání a prioritu informací podle svých preferencí. Všechny verze 208 jsou nyní standardně vybaveny velkým desetipalcovým centrálním dotykovým displejem, přičemž dříve byly první dva výbavové stupně opatřeny sedmipalcovým displejem. Současná dotyková obrazovka umožňuje ovládat nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced. Pod centrálním displejem jsou klávesy „toggles switches“, které umožňují rychlý přístup k nejdůležitějším funkcím.

Faceliftovaný model zavádí také nový elektromotor o výkonu 115 kW/156 k spojený s novou baterií o kapacitě 51 KWh. Výsledkem je dojezd 400 kilometrů, což je dostačující pro takřka veškeré potřeby motoristů. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).

Nechcete-li elektrický pohon, můžete zvolit mildhybrid. U Peugeotu 208 jde o pohonné ústrojí Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 208 Hybrid 100 a Hybrid 136 více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Z klasických benzínových motorů je stále v nabídce tříválcový PureTech 75 o objemu 1,2 litru a výkonu 75 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Silnější benzínová varianta má výkon 130 a šestistupňovou manuální převodovku.

Nový Peugeot 208 dorazí na evropský trh letos v listopadu. V Česku se očekává koncem letošního roku. Ceny zatím nejsou zveřejněny.

Přečtěte si také