Plug-in hybrid MG EHS hraje s více trumfy najednou

Nabídka v segmentu středních SUV je velmi bohatá, přesto má novinka od MG slušnou šanci zaujmout. Na to, co nabízí, totiž konkurence nemá odpověď.

Automobilka MG (Morris Garage, nyní součást čínského koncernu SAIC) je sice na českém trhu přítomna zhruba rok, dnes testovaný vůz však už na světových kolbištích sbírá zkušenosti od roku 2020. Kam model EHS a jeho sesterskou variantu HS bez hybridní výzbroje zařadit? Rozměrově patří do společnosti Toyoty RAV4 a Mazdy CX-5, kterou připomíná asi nejvíce. A to nejen elegantním, nevtíravým exteriérem, ale také střídmým, funkčním interiérem, který nabídne zhruba stejně prostoru. Ve srovnání s japonskými konkurenty má řidič v čínském MG možnost vyššího posedu, takže auto zpoza volantu působí přece jen o něco robustnějším dojmem. Pochvalu zaslouží také pohodlná, rozměrná sedadla a velmi hezky provedený digitální 12,3“ informační panel před řidičem. Ten je spolu s 10,1“ dotykovým displejem infotainmentu součástí základní výbavy.

Písmenko E v názvu modelu značí elektrifikovanou plug-in verzi: elektro­motor s 90 kW zde pomáhá přeplňované benzinové patnáctistovce o výkonu 119 kW, celkový systémový výkon je pak respektuhodných 190 kW – což je mimochodem více než například u Škody Kodiaq RS. Také zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,9 sekundy je něco, co bychom u SUV za méně než milion korun (v akčních cenách dokonce výrazně pod milion) nečekali. Čistě na elektřinu vůz v reálném provozu ujede bez problémů kolem 50 kilometrů, baterii o kapacitě 16,6 kWh zvládnete z běžné 16A zásuvky dobít za čtyři a půl hodiny.

Celková spotřeba paliva pak přímo úměrně závisí na tom, zda máte možnost nabíjet tak, aby se hladina 37litrové nádrže na benzin příliš nehýbala. Když elektřina dojde, chová se EHS jako klasický mild hybrid; pak čekejte spotřebu kolem sedmi litrů. Zajímavý je proces přenosu výkonu na přední kola (kupte si dobré pneumatiky, kvůli vysokému točivému momentu mají kola poháněné nápravy plno práce) – celkem desetistupňová převodovka má šest rychlostí pro spalovací čtyřválec a čtyři převody pro elektro­motor. Vše funguje automaticky, řidič si navíc může tlačítkem auto „natvrdo“ přepnout do elektrického režimu. Při plném výkonu je cítit, jak perné chvíle jste převodovce připravili, výraznější problémy jsem však nezaznamenal.

I na osmnáctipalcových kolech, které jsou standardem u vyšší výbavy Exclusive, stejně jako třeba LED světlomety, kožené čalounění nebo velké střešní okno, je MG na českých silnicích solidně tiché, naladění podvozku s víceprvkovou zadní nápravou je spíše komfortní. Z pohledu zákazníka tak vůz nabízí velmi zajímavý poměr mezi cenou, výkonem a užitnými vlastnostmi.

Přečtěte si také