Nejsme jen firma s pepřem

Změnili jsme podobu firemních dárků v Česku, říká Klára Dohnalová, zakladatelka českého projektu .pepper..field.

Firemní dárky jsou pro většinu společností vizitkou, kterou se prokazují svým partnerům i zaměstnancům. Jak se podařilo českému projektu .pepper..field dobýt Evropu s Kampotským pepřem na poli b2b giftingu?

Předávání dárků firemním zákazníkům a partnerům je již tradiční formou poděkování za vzájemnou spolupráci. Mnoho společností však kaž­doročně řeší otázku, co druhé straně předat, aby měl dárek skutečně užitnou hodnotu a nestal se jen dalším zbytečným artefaktem do sbírky, na kterou se jen práší.

Značka .pepper..field je prvním přímým dovozcem vzácného Kampotského pepře, který do Česka přiváží napřímo z kambodžských farem za fair trade podmínek již od roku 2018. Pepř, který je přirovnávám po celém světě k pravému šampaňskému, je unikátní svou chutí a taky vzácností – je ho zkrátka málo a vyvážet jej ze země, jako je Kambodža, umí málokdo.

Mladí Češi se však na zcela nový segment a kategorii, již vytvořili, podívali jinýma očima. Vzali nejcennější surovinu svého druhu na světě, zabalili ji do lokálních udržitelných českých materiálů, luxusních dárkových sad a ručně zpracovaných krabiček. Začali sbírat celosvětová ocenění za chuť produktů a ceny na poli udržitelnosti. Firmám připravují balíčky na míru, o jejich korporátní dárky se stará ve firmě výhradně jediný člověk, čímž je zajištěna maximální péče. Zdravý základ, který každá firma ocení.

Firmy se vracejí

Během prvních let začaly od .pepper..field objednávat nejprve menší firmy. Ty okouzlilo české sklo, jež firma používá v kombinaci s unikátním produktem, který málokdo má. Profesionalita a osobitý přístup k menším firmám však pomohly k prvním středním firmám a dnes, také díky společnosti Zásilkovna, .pepper..field dodává firemní dárky v různých jazykových mutacích do zhruba 15 zemí Evropy.

„Ke všem firemním dárkům kromě kompletní personalizace a loga na míru přidáváme certifikace a brožuru Příběh pepře, kterou máme v několika jazykových verzích. Díky tomu jsme tak schopni zajistit pro nadnárodní korporace unikátní a ručně balený dárek do několika zemí světa. Našimi největšími klienty jsou nyní banky, pojišťovny, stavební firmy, IT společnosti a právnické kanceláře. Díky Zásilkovně také dokážeme reagovat velmi flexibilně, a když náš velký klient potřeboval rozeslat v loňském roce několik tisíc balení do 15 zemí světa, nebyl to pro nás žádný problém,“ vysvětluje zakladatelka Klára Dohnalová. Projekt .pepper..field se tak velmi rychle stal vyhledávaným partnerem a pružně reaguje na speciální požadavky firem.

„Firmám, které se nám každý rok vracejí, připravujeme pokaždé nové balíčky na míru – nejen s pepřem. Jedné stavební firmě jsme v době covidu-19 připravovali velký balíček, kde jsme jim šili vlastní roušky s logem či od nás dostali limitovanou edici pepřového ginu. Další rok jsme firmě vyráběli grilovací edici s pepřovým pivem a jejich brandovanou zástěrou atd. Naším cílem je prohlubovat vztah s těmito firmami, aby se k nám rády každý rok vracely pro něco nového. Rozhodně nejsme jen firma s pepřem.“

Čím .pepper..field okouzlil tuzemské i zahraniční firmy:
• Jedinečná surovina a vlastní vývoj pepřových delikates na míru
• Personalizace pro firmy včetně gravírování loga
• Ruční balení, dárkové boxy, dřevěné krabičky, české sklo a mlýnky
• Možnost rozesílání do celé EU v několika jazykových mutacích
• 2. místo v Cenách SDG’s na poli udržitelnosti
• Poprvé v historii ČR držitel gastronomického ocenění Golden Fork za jednu ze 14 nejlepších delikates světa
• Fair trade a direct trade produkt

Více na www.pepperfield.cz.

Přečtěte si také