Iguana Technology, inovátor v oblasti softwarového vývoje, přinesl do cestovního průmyslu unikátní řešení, které mění pravidla hry. Po intenzivním, více než 6měsíčním období, které zahrnovalo důkladné prozkoumání potřeb trhu, společné kreativní workshopy a technické analýzy, následované fází samotného vývoje, byl online marketplace pro německou společnost FreewayCamper právě spuštěn do ostrého provozu.
„Základ celého řešení pro FreewayCamper zůstal identický s tím, jak byl původně vyvinut pro Campiri. Upravený systém je však využitelný pro zlepšování produktů napříč oblastmi trhu,“ říká Paul Tesar, CEO Iguana Technology.
Nové řešení je přizpůsobené specifickým požadavkům startupu FreewayCamper, který provozuje největší síť půjčoven obytných vozů v Německu skrze svůj unikátní franšízový model, a zahrnuje klíčové funkce navržené tak, aby uspokojily potřeby jejich obchodního modelu a zároveň i potřeby marketplace pro půjčovny a soukromé vlastníky. Díky novému řešení získává FreewayCamper zásadní konkurenční výhodu. A navíc firma ušetřila desítky milionů korun, které by jinak musela investovat do svého vlastního vývoje.
„Nejnáročnější fáze celého projektu spočívala v integraci a optimalizaci systémů, aby bylo možné efektivně migrovat data FreewayCamper a poskytnout komplexní podporu v oblastech business intelligence, reportingu a SEO. Od poloviny února pak probíhalo rozsáhlé testování a také zaškolení týmu FreewayCamper a jejich partnerů. Díky obrovskému nasazení celého týmu jsme zvládli bez větších problémů celou novou aplikaci spustit v rekordním čase,“ dodává Tesar.
„Spolupráce s týmem Iguana byla pro nás klíčová v mnoha ohledech,” uvádí Julia Blum, spoluzakladatelka FreewayCamper. „Především nám jsou neocenitelným partnerem, který skvěle chápe potřeby našeho obchodního modelu a vždy o věcech přemýšlí v mnohem širším měřítku, než bylo samotné zadání. Nejednou jsme díky nim získali zcela nový pohled na naše interní procesy, které byli schopni v rámci nové platformy výrazně zefektivnit.” A dodává: „Nyní se již opravdu těšíme na první reakce našich partnerů a zákazníků.”
Přizpůsobení stávající platformy Campiri pro FreewayCamper ukazuje, jak důkladně je třeba pochopit nejen specifický obchodní model, ale také všechny jeho interní procesy a firemní kulturu. FreewayCamper se dosud spoléhal na různorodá řešení od třetích stran, podle kterých své interní procesy upravoval. Přesun dat z existujícího prostředí na nové technologické řešení tak kladlo zvýšené nároky na infrastrukturu a samotnou kapacitu platformy. FreewayCamper má celkově již přes 80 poboček a ročně obslouží desítky tisíc zákazníků. A v neposlední řadě bylo nutné vzít v potaz i plány na další expanzi.
„Musím přiznat, že to byla velká výzva. Přeci jen postarat se za šest měsíců kompletně o produkt, design a vývoj samotný, to byl docela oříšek,“ doplňuje Tesar, teď už s úsměvem na tváři.
•