Magazín TOP UDRŽITELNÝ BYZNYS

Týdeník Euro vydal tak trochu jiný udržitelný magazín. Jak přibližuje ve svém editorialu obsahový garant speciálu Jaroslav Kramer, cílem bylo přinést čtenářům „extra míli“ a současně zapojit co největší množství udržitelných expertů.

Publikací, akcí a projektů věnujících se „zelenému fenoménu“ existuje celá řada. A vzhledem k celoevropskému dění to je pochopitelné. Témata, která bychom v souvislosti s udržitelností mohli se zástupci státu i byznysu řešit do detailu, by vydala na svazek několika knih. Rozhodli jsme se proto k magazínu, který máte v ruce (nebo ve svém elektronickém zařízení) přistoupit jinak. Předně jsme mu nedali žádného „zadavatele“.

Přístupů, jak tvorbu takto komplexního magazínu pojmout, je mnoho. Většinou se do něj dřív či později dostane představa toho, kdo v podobném titulu inzeruje nebo kdo jeho výrobu financuje. Tímto způsobem bychom ale přidanou hodnotu nedodali. Abychom se společně s kolegou Davidem Maříkem, se kterým v rámci agentury Cover Story zastřešujeme projekt [ta] Udržitelnost, s klidným svědomím stali obsahovými garanty, chtěli jsme udělat „extra míli“. Obsah jsme tak nechali na udržitelných expertech samotných. Důvod je jasný. Jsou to právě oni, kdo tématem žijí dnes a denně. Zapojili jsme je hned v několika rovinách.

Předně jsme mezi osobnosti zařazené v přehledu Tváře udržitelnosti rozeslali anonymní anketu o tom, co vše obnáší jejich práce, jak se dívají na oblast udržitelných závazků a jejich ekonomické smysluplnosti, či o tom, jak jsme na tom v Česku s komunikací udržitelnosti. Vznikl tak velmi zajímavý přehled řady témat, která v komunitě rezonují.

Současně jsme osobnosti, které jsou sdružené v komunitě projektu [ta] Udržitelnost, požádali o tipy na otázky, které dostali na stůl eurokomisař Frans Timmermans a ministři Jozef Síkela a Petr Hladík. I díky tomu jsme se jich mohli zeptat skutečně na to, co udržitelné experty zajímá. Současně se svými tipy nepřímo zapojili například do přehledu zajímavých neziskových organizací.

No a do třetice jsme z každého zásadního segmentu, pro který je udržitelnost v dnešní době klíčovým pojmem, oslovili lídry napříč trhem s jednoduchou otázkou –⁠ jak bude váš segment vypadat za 10 let a co uskutečnění této vize brání? Zapojilo se více než 50 firem z finančního segmentu, energetiky, developmentu, poradenského sektoru nebo potravinářství. I to dokládá, jak je téma udržitelnosti důležité. Bez ohledu na konkurenci, velikost nebo vliv.

Jaroslav Kramer

Magazín TOP UDRŽITELNÝ BYZNYS je v digitální podobě dostupný zdarma, a to na odkazu zde.

Přečtěte si také