Franchisa roku: koncept DoDo

Franšízing je jedním z nejefektivnějších odbytových systémů 21. století. Své místo si za uplynulých 20 let vybudoval i v Česku.

Počet nových a úspěšných franšízových konceptů, ať tuzemských, či zahraničních, v Česku neustále rychle roste. Potvrzuje to i narůstající zájem o účast na soutěži Franchisa roku, která se letos uskutečnila posedmé. „Jsme velice rádi, že i letos se nám do soutěže přihlásily kvalitní franšízové koncepty, které jsou na českém trhu vidět a jsou veřejností oblíbené,“ říká Jan Gonda, prezident České asociace franšízingu (ČAF).

Hlavním cílem soutěže je popularizace franšízového podnikání. Chce udělit ocenění těm konceptům, které představují kvalitu na trhu, mají dobré výsledky a dodržují pravidla Evropského kodexu etiky franšízingu. Organizátorem je nezisková ČAF, která na národní úrovni sdružuje poskytovatele franšízinku a jeho odborníky.

První místo: koncept DoDo

Zástupce společnosti DoDo Group Martin Marek po převzetí první ceny v soutěži Franchisa roku. Slavnostní vyhlášení 7. ročníku se konalo v americkém kulturním centru v Praze.

Logisticko-technologická společnost DoDo stále rychle roste. Dnes působí v sedmi evropských zemích a zajišťuje kurýrní službu velkým nadnárodním hráčům. „Náš franšízový program DoDo Partner jsme spustili před rokem a půl primárně s cílem zefektivnit expanzi a připravit firmu na další udržitelný růst se zachováním maximální kvality služeb. Ačkoli jsme s programem měli velké ambice, výsledky předčily očekávání. Projekt má skvělý ohlas u franšízových partnerů i kurýrů a pozitivní výsledky se odrážejí i v číslech, která ukazují znatelné nárůsty efektivity i pokles nehodovosti. Ocenění odborné veřejnosti, navíc v ostré konkurenci, je pro nás skvělým bonusem, který potvrzuje, že jsme se vydali správnou cestou,“ popisuje provozní ředitel DoDo Group Martin Marek.

Druhé místo: koncept OK POINT

Hlavní výhodou OK POINTu je unikátní kombinace finančních a realitních služeb na jednom místě, což jinde v tuzemsku zákazník, potažmo franšízant, v takovém rozsahu nezíská. Franšízant OK POINTu a jeho tým pomáhají klientům zajistit peníze pro děti či na osobní rentu, s financováním vlastního bydlení a s osobním i majetkovým zabezpečením v nepříznivých životních situacích.

„Přinášíme klientům finanční pohodu a pomáháme dělat správná rozhodnutí k finanční nezávislosti. Součástí služby je zprostředkování produktů z široké nabídky většiny finančních institucí. Klient odchází s komplexním portfoliem produktů či služeb a s výhledem na celoživotní servis,“ říká Radim Štantejský, manažer projektu OK POINT a obchodní ředitel Broker Consulting.

Třetí místo: koncept BENU lékárny

BENU lékárna jako jediná franšízová síť lékáren v Česku nabízí komplexní, profesionálně vedený, a zejména v praxi úspěšně prověřený a zavedený projekt využívající tuzemské a zahraniční zkušenosti.

„Jsme velice rádi, že jsme letos získali cenu v soutěži Franchisa roku. Dokazuje, že náš model franšízové lékárny BENU je úspěšný a má zavedené místo na českém trhu. Úspěšně s námi podniká více než 90 franšízových lékáren, celkem pod značkou BENU provozujeme více než 310 prosperujících lékáren a každoročně rosteme o 30 až 50 lékáren,“ upozorňuje Ondřej Machek, ředitel franšízy BENU Česká republika.

Cena veřejnosti

Veřejnost online hlasováním, jehož se zúčastnilo více než tisíc zájemců, nejvíce ocenila franšízový koncept RE/MAX. Realitní franšíza RE/MAX s 49letou zkušeností je nejúspěšnější celosvětovou sítí s osmi tisíci kancelářemi i jedničkou mezi realitními franšízovými sítěmi v Česku.
„Je pro nás potěšením, že veřejnost vnímá přínos značky RE/MAX pro český franšízový a realitní trh. To je odměna nejen od klientů, kterým pomáháme řešit jejich potřeby v souvislosti s prodejem a pronájmem nemovitostí, ale i od podnikatelů, kteří podnikají nebo uvažují podnikat pod značkou RE/MAX,“ říká Marek Kontriš, marketingový ředitel společnosti RE/MAX.

Přečtěte si také