Doba digitální

I v bankovnictví roste poptávka po „nedostatkových“ IT odbornících.

Nutnost s každým požadavkem přijít přímo do banky, kde si musí klient „vyčekat“ dlouhé fronty, je pryč. Dnes si prakticky každý může většinu finančních úkonů vyřešit z pohodlí domova pomocí aplikace. Finanční instituce proto musejí jít zákazníkům co nejvíce naproti. Z toho důvodu ty nejlepší banky investují do IT sektoru, díky kterému mohou nabízet klientům ty nejlepší služby.

Rozšiřování IT komunity uvnitř pracovních týmů je v současnosti pro banky prio­ritou. Potvrzuje to KBC Global Services, která v Praze i v Brně buduje KBC IT Hub.

Foto: Shutterstock

Cílem hubu je podpora digitální transformace v rámci KBC Group, přičemž zde kombinují klasické IT s technologiemi digitálního bankovnictví.

„Dnes se vše točí kolem dat a inovací. Proto klademe velký důraz na cloudové technologie, bezpečnost a digitalizaci,“ říká Petr Morcinek, business solution analyst z KBC Group, s tím, že KBC by chtěla v Česku přijmout až sto nových IT zaměstnanců.

KBC nabízí práci středně pokročilým a seniorním odborníkům. „Chceme vyškolit část týmu tak, aby převzali role nových scrum masterů či product ownerů. Tým rozšiřujeme i o full stack developery, frontend developery a softwarové inženýry. Nabízíme ovšem uplatnění i funkčním analytikům a cloudovým inženýrům,“ uvádí Morcinek.

Nedostatek odborníků v IT prostředí

Odborníků v IT sektoru je však v Česku nedostatek. Vysoké školy se zaměřením na IT zde ročně vyprodukují asi čtyři tisíce absolventů, což zdaleka nedokáže pokrýt poptávku. I proto spolupracuje KBC s Engetem, firmou, která díky svým IT kurzům rekvalifikuje zaměstnance z jiných sektorů. „Našimi vzdělávacími kurzy prošlo přes čtrnáct tisíc studentů, přičemž většina našich absolventů najde uplatnění poměrně rychle,“ říká Marian Hurta, CEO společnosti Engeto.

A dodává: „Ačkoliv nyní KBC hledá zkušenější pracovníky, pravidelně otevírají pozice i pro juniory. Zároveň ne všichni naši absolventi jsou nováčci v IT. Někteří mají více než pětiletou praxi, a tak je pro ně možnost práce na vyšších pozicích dosažitelnou výzvou.“

Nedostatek IT pracovníků musí řešit i KBC. Kromě nadstandardních platových podmínek se je snaží nalákat i na work-life balance přístup. „Přesčasy v KBC nejsou; člověk má čas na rodinu, koníčky, může bez problémů vyzvednout děti ze školky, dát si kávu s kolegy nebo si zahrát hru v našem game-roomu,“ uvádí Robin Hlaváček, IT Manager v KBC IT Hubu.

KBC si v IT Hubu zakládá na dlouhodobém kariérním růstu. Pracovní smlouvy nevypovídá, změní-li se situace, nabízí lidem možnost začít v jiném týmu. „Dbáme i na nízkou hierarchii. Každý může říct názor, který je vyslyšen. Snažíme se mezi sebou vše sdílet, budovat kromě pracovních i přátelské vztahy,“ uzavírá Hlaváček s tím, že fluktuace zaměstnanců je v KBC výrazně nižší než u konkurence.

Přečtěte si také