Z Prahy do Ostravy nejen pendolinem

Stejně pohodlné a rychlé vlaky nabízejí České dráhy i do dalších míst republiky, například do Brna i Zlína.

Když vyrazilo pendolino na české koleje, přirovnávali ho lidé k letadlu na kolejích. Z Ostravy do Prahy nabídlo bezkonkurečně nejrychlejší a nejpohodlnější cestu.

A pendolino je mezi Ostravou a Prahou stále nejrychlejším spojením. Jízda trvá zhruba tři hodiny, cestovní rychlost je 115 kilometrů a maximum slušných 160 kilometrů za hodinu. Bez rizika pokut a ztráty bodů. Navíc v něm lze dělat mnohem více věcí než v autě při řízení. Práce, relax, sledování zpráv nebo stažených filmů a seriálů, na které v každodenním shonu nezbyl čas. Ve vlaku se dají vyřizovat e-maily, číst knížky a časopisy, můžete se tu dobře najíst či jen posedět s kávou.

Pendolina, vlaky InterCity a EuroCity jsou vybaveny palubní wifi, lze v nich napájet mobily a notebooky, objednat si kávu a ve vlacích s restauračním nebo bistrovozem i celé polední nebo večerní menu. A pokud ve vlacích není restaurace ani bistro, pak je tam minimálně minibar, který cestujícím nabídne drobné občerstvení včetně oblíbené kávy. Mimochodem loni si ji v minibaru objednalo na čtyři sta tisíc zákazníků.

Rychle i jinam

Přímé expresy se stejnými službami však nejezdí jen mezi Ostravou a Prahou. Stejně pohodlné a rychlé vlaky nabízejí České dráhy i do dalších míst republiky. Jak dlouho pojedete do Prahy z jiných míst na Moravě? Z Olomouce dvě hodiny deset minut, ze Zlína 3,5 hodiny, ze Vsetína tři hodiny 41 minut a z Brna zhruba 2,5 hodiny.

Mezi moravskou a českou metropolí lze navíc cestovat nejmodernějšími vlaky Railjet. Ty nabízejí nejen wifi, zásuvky na dobíjení elektroniky, sklopné a rozkládací stoly, aby se na nich dalo pracovat nebo hrát společenské hry, ale i restaurační vůz, servis na místo, a dokonce v nich lze rezervovat pohodlné, velké kožené polohovací klubovky ve třídě byznys. Pokud cestujete s dětmi, určitě využijete dětský koutek s kinem, a pokud jste sportovci, hodí se místa pro přepravu jízdních kol.

Také do sousedních metropolí

Jen o trochu menší komfort nabízejí spoje EuroCity Metropolitan. Ty nabízejí rychlé a pohodlné cestování také do Bratislavy a Budapešti. Sedíte v restauračním voze u poledního menu a za okny se střídají scenérie kouzelné české a moravské krajiny. Polabskou rovinu s dominantou zříceniny na Kunětické hoře vystřídá úzké zalesněné údolí Orlice, aby ho o pár desítek minut později nahradilo další romantické údolí Svitavy plné tunelů a za Brnem vinice pod Pálavou.

Cesta z Prahy do Bratislavy trvá čtyři hodiny 18 minut. Vlaky pokračují také do Budapešti s vyhlášenými termálními lázněmi. Zhruba čtyři hodiny se cestuje z Prahy do Vídně rychlo­vlaky Railjet a z Vídně můžete bez přesedání pokračovat na jih Rakouska do Štýrského Hradce nebo jiným spojem do Klagenfurtu, Villachu, Lublaně nebo do Benátek. Západním směrem pak navazují vlaky do Lince, Salcburku, Innsbrucku nebo Curychu.

Komfortní expresy EuroCity však míří i do dalších měst Evropy. Za čtyři hodiny dorazí z Prahy také do Berlína nebo Lince. O něco déle trvá cesta do Hamburku, Kielu, Krakova nebo do Varšavy.

Do vzdálenějších míst lze využít i „noční skok“. Večer se ubytujete v pohodlném oddíle lůžkového vagonu a ráno se probudíte v cíli cesty. Z Prahy se tak dá cestovat třeba do Curychu, Basileje, Budapešti, Popradu (Tater), Košic, Krakova nebo do Varšavy.

Letos vyrazí ComfortJet

Cestující na dálkových linkách Českých drah čeká ještě větší komfort cestování – Comfort­Jet. Moderní rychlovlak vybavený vším, co současný zákazník železnice v Evropě ve vlaku očekává. Klimatizace, pohodlné sedačky, stoly, wifi využívající 5G sítě, restaurační vůz, servis na místech cestujících, speciální okna, která nebrání průchodu mobilního signálu do interiéru vlaku, a proto se v něm dá snáze telefonovat než v jiných soupravách. Vlak bude přizpůsoben pro cestování osob s handicapem, kterým nabídne tři místa pro vozíky. Rodiny s dětmi ocení dětský koutek s minikinem i místa na kočárky a sportovci kapacitní oddíl pro uložení jízdních kol.

Nejmodernější vlak ve střední Evropě vyrazí do zkušebního provozu s cestujícími už během roku na lince mezi Prahou a Ostravou.

Přečtěte si také