Franšízový koncept OK POINT letos oslavil sedm let od otevření první pobočky. Osvědčuje se vám stále poskytovat servis klientům v kamenných pobočkách?
Ano, z praxe dobře víme, jak bývá pro klienty složité zvládat různorodé agendy okolo realit a financí, proto jsme se už v roce 2015 rozhodli spojit tyto služby pod jednu střechu. Od té doby nemusejí navštěvovat pobočky bank, pojišťoven a realitních kanceláří, ale mohou vše vyřídit s velkou úsporou času na pobočkách OK POINTu. Od počátku cílíme ke zjednodušení, které se snažíme klientům zprostředkovat spolu se špičkovým servisem. Navíc na sebe v OK POINTech bereme odpovědnost za celé transakce.
Co patří mezi největší přednosti OK POINTu?
Největší předností OK POINTu je komplexita služeb, kterou klientům nabízíme s vysoce individuálním přístupem. S pomocí týmů odborníků si mohou klienti na každé pobočce udělat pořádek ve financích, zaměřit se na lepší správu svého majetku a vytvářet rezervy nejen pro nečekané události.
Standardní součástí jednání s klienty je také diskuse o jejich přáních a plánech do budoucna. Nejen díky široké škále poskytovaných služeb se staly OK POINTy jedním z nejúspěšnějších franšízových konceptů na tuzemském trhu, což dokládá i letošní ocenění v soutěži Franšíza roku.
Jaký typ manažerů je vhodný pro franšízanta a provozovatele OK POINTu?
V naší franšíze se nejvíc daří pracovitým lidem, kteří rádi něco budují a učí se novým věcem. Často jsou proto u nás nejúspěšnější franšízanti, kteří k nám přešli z korporátu, kde byli zvyklí na určitý řád a systém. OK POINT pro část lidí znamená druhou kariéru, zejména pro ty, kteří v dosavadní profesi narazili na kariérní či finanční limity.
Skvěle si u nás vedou také bývalí sportovci. Jelikož jsou vytrvalí a umějí překonávat překážky, mají hned od začátku důležité předpoklady pro tento byznys. Sledujeme, že mezi franšízanty je stále více absolventů, kteří ještě nemají velké zkušenosti, nebo lidí z jiných oblastí, než jsou finance či reality, a přesto si vedou velmi dobře. Někteří franšízanti zapojí do chodu své pobočky i blízké a vybudují s nimi fungující rodinný podnik.
Čím se lišíte od konkurence? Jaké jsou vaše výhody?
V Česku nemá konkurenci naše know-how, které v praxi znamená spojení finančních a realitních služeb na jednom místě. To je velká výhoda nejen pro klienty, ale i pro naše franšízanty, kterým se tím rozšiřují možnosti podnikání. Vedle toho u nás pro franšízanty funguje unikátní podpora. K dispozici mají samostatný tým péče, který řeší jejich specifické požadavky. V neposlední řadě jsme pro ně vyvinuli vzdělávací systém, v jehož rámci sdílejí i praktické zkušenosti. Mimo jiné jim pomáháme prohlubovat dovednosti a znalosti v oborech.
Jak vysoký je běžný obrat jedné z franšízových poboček?
Naším cílem je, aby každá franšíza dosahovala zhruba desetimilionového obratu za rok. Takovou realitu potvrzují úspěšní franšízanti, pokud využijí veškerý potenciál pobočky. To v praxi znamená, že svou aktivitu rozloží do všech třech oblastí – financí, bank a realit.
•