Rekordy jsou od toho, aby se překonávaly. Blue Style v nových kancelářích míří k deseti miliardám

Loňský rok byl pro cestovní kancelář Blue Style ve všech ohledech rekordním. Téměř 450 tisíc přepravených klientů a tržby více než 8,2 miliardy korun přitom představují rekord nejen pro samotnou cestovní kancelář, ale pro celý český segment cestovního ruchu od sametové revoluce.

Podle obchodní ředitelky Lenky Pátek, která výsledky prezentovala v novém firemním sídle v moderní kancelářské budově Amazon Court, je cílem pro rok 2024 překonání desetimiliardové hranice tržeb. A současný trend prodejů napovídá, že nejde o cíl příliš ambiciózní.

Rok 2023 byl pětadvacátou sezonou pro cestovní kancelář Blue Style na českém trhu. Společnost může slavit nejen půlkulaté výročí, ale hlavně rekordní výsledky v celém podnikatelském segmentu. „Od covidových let rosteme kontinuálně a stabilně. Naše dlouhodobá strategie „zákazník na prvním místě“ se vyplácí,“ uvedla na tiskové konferenci spoluzakladatelka CK Blue Style a zároveň obchodní ředitelka Lenka Pátek, která kromě výsledků představila i nové prostory sídla společnosti v moderní kancelářské budově Amazon Court v pražském Karlíně. Právě nové kanceláře s atraktivním architektonickým řešením by měly pomoci Blue Style k překonání vlastního rekordu už v tomto roce. „Na jedné straně jsou spokojení klienti, na druhé samozřejmě i spokojení zaměstnanci v prostorech, kde se jim dobře pracuje a kde se cítí jako doma,“ uvedla Pátek.

O tom, že stavění zákazníka na první místo skutečně nese ovoce, svědčí i to, že přes 70 procent klientů cestovní kanceláře jsou stálí zákazníci, kteří služeb využívají opakovaně. „Krásné je, že děti, které s námi cestovaly v naší první sezoně, mnohdy už jsou samy rodiči a zůstaly nám při plánování svých dovolených věrné,“ říká Pátek s tím, že právě rodiny s dětmi spolu s takzvanými empty nesters, tedy lidmi v produktivním věku s již odrostlými potomky, kteří tak opět cestují sami, tvoří většinu klientů Blue Style. „Mladí bezdětní cestovatelé dnes často rádi vše plánují individuálně, nicméně i oni občas chtějí jen pohodovou dovolenou a nic neřešit. A když pak mají děti, často se stanou našimi klienty, protože jim poskytneme zázemí a ulehčíme jim od maxima starostí spojených s rodinnou dovolenou,“ dodává Pátek.

Pátek uvedla, že cílem Blue Style pro rok 2024 je zprostředkovat dovolenou 520 tisícům klientům a dosáhnout tržeb v hodnotě deseti miliard. „Už nyní koncem února máme prodáno téměř 50 procent objemu zájezdů za loňský rok,“ komentovala Pátek optimistické vyhlídky pro letošní sezonu. Navzdory tomu, že zhruba 80 procent zájezdů je podle slov Lenky Pátek zakoupeno online, plánuje Blue Style ve střednědobém horizontu rozšíření pobočkové sítě ze současných 65 na 100 poboček. „Stále je hodně klientů, kteří chtějí přijít na pobočku a vše probrat s proškoleným prodejcem, nechat si poradit. Je pro nás důležité tuto možnost zákazníkům rozšířit, i když třeba někteří z nich na pobočce zájezd nezakoupí a koupí si ho později online,“ vysvětluje Pátek.

Součástí neustálého zkvalitňování služeb je pak podle Pátek i osobní prověřování stávajících destinací a objevování nových, na čemž se sama i jako obchodní ředitelka stále podílí. „Neděláme hurá akce, že když se někde objeví nová destinace, tak ji rovnou nabízíme také. Vše pečlivě promýšlíme a do nabídky zařazujeme jen místa, která nám dávají smysl, osobně jsme je navštívili. I prodejce z poboček vysíláme dané destinace poznat. Já sama v nových destinacích pomáhám s hledáním nových spolehlivých místních partnerů, bez kterých by to nešlo, a ponechala jsem si i část větší smluvní agendy. Je to nejen součást mé práce, ale hlavně něco, co mě i po mnoha letech opravdu baví,“ uzavírá Pátek.

Přečtěte si také