Jak marketingové firmy hledají talenty na vysokých školách

Marketing patří v Česku k nejpopulárnějším oborům na trhu. Z nejnovějších dat portálu Startupjobs.cz vyplývá, že hned po vývojářích láká tato práce druhý nejvyšší počet lidí. Proto není divu, že firmy i marketingové agentury mapují školní terén a snaží se podchytit nadané talenty včas.

Zatímco auditorská společnost KPMG přišla nedávno s novým náborovým filmem, zaměstnavatel ŠKODA Auto disponuje vlastní školou a Metrostav podporuje ty nejlepší učně stipendiem, marketingová společnost Ecomail se rozhodla pomáhat studentům a vybraným vysokým školám zkušenostmi z vlastní praxe. Na výuce e-mail marketingu tak začala spolupracovat s vybranými vysokými školami po celém Česku, od pražské Vysoké školy ekonomické přes ČZU po zlínskou Univerzitu Tomáše Bati.

Ecomailu se přitom osvědčilo posílat do výuky na vysokých školách místo HRisty nebo CEO firmy e-mailingové specialisty. Ti se studentům prostřednictvím vlastních zkušeností z praxe snaží přiblížit svět marketingu a e-commerce. „Díky tomu, že výuku navštíví náš marketingový specialista, studenty v jejich znalostech posouváme o krok dále, než co by se naučili pouze z běžné teorie. Do vysokých škol přinášíme praktickou výuku a možnost vyzkoušet si během hodin také práci s nástrojem Ecomail, který firmy využívají k e-mail marketingu. Studenti dostanou v hodině za úkol například navrhnout marketingovou strategii e-mailingu pro konkrétní firmu, vyzkouší si aplikaci a zjistí, jak by ji mohli využít v praxi,“ vysvětluje Jakub Stupka, COO společnosti Ecomail.

Vedle praktické výuky se během uplynulého školního roku ve spolupráci s fakultou Podnikohospodářskou na VŠE podílel Ecomail i na tvorbě nové učebnice s názvem Jak na marketingovou komunikaci. Na ní pracovala bezmála rok téměř dvacítka ostřílených praktiků v čele s vedoucí katedry marketingu VŠE. Publikace je postavena na příbězích, ze kterých čtenář vyčte, jak správně používat všechny nástroje marketingové komunikace, od reklamy přes e-mailing, podporu prodeje, sponzoring, eventy, PR, sociální média až po osobní prodej na veletrhu.

„Čtenáři se tak mohou seznámit například s příběhem, který jsem prožil se svou skvělou kamarádkou Pavlínou. E-mailové kontakty na členy věrnostního klubu jí v době pandemie covid-19 zachránily malý obchůdek s oblečením a dnes vlastní poměrně úspěšný e-shop a provozuje několik obchodů po celé České republice. Kniha je plná podobných příběhů, které mají za cíl poutavou formou představit marketing od A do Z,“ vysvětluje Lukáš Balek, odborník na e-mail marketing.

Ze školy rovnou do zaměstnání

Díky spolupráci s vysokými školami se firmě daří nábor mladých a kreativních lidí. „Studentům nabízíme zkrácené úvazky a placené praxe. Začínají u nás pracovat už během studií a často zůstávají i po dokončení. Už od začátku je bereme jako plnohodnotné členy týmu, kteří se zapojují do všech aktivit. Výhodou je, že jakmile poznají zázemí a chod firmy, velmi rychle kariérně rostou a posouvají se na vyšší pozice. Aktuálně jich máme v Ecomailu hned šest,“ dodává Jakub Stupka, COO společnosti Ecomail.

Podle něj ale už dávno neplatí, že práci hledají jen studenti v závěrečných ročnících. „Dneska už je běžné, že studenti vysokých škol při studiu zároveň pracují. Firmy by tak rozhodně neměly čekat na absolventy. Pokud chtějí oslovit kreativní mladé lidi, měly by se začít poohlížet už po studentech prvního a druhého ročníku bakalářského studia,“ komentuje situaci.

K oslovení studentů jim pomáhají i příběhy absolventů, kteří už v Ecomailu nějakou dobu pracují a na akademickou půdu se vrací proto, aby svým mladším spolužákům přiblížili, co je při práci v marketingu čeká: „Komunikace s absolventy vysokých škol studentům pomáhá odbourat strach z toho, že nebudou stíhat práci a současně i studium. Díky tomu, že se pobaví se svými vrstevníky, získají užitečné informace a vhled do reálného pracovního prostředí, což je inspiruje při hledání své vlastní kariérní dráhy.“  

Přečtěte si také