Nejdřív musí v zákazníkově mysli uzrát rozhodnutí, že chce nové auto, pak často tráví dlouhé hodiny brouzdáním po síti a srovnáváním nabídek a ceníků automobilek, následně klient obejde několik autosalonů a udělá pár testovacích jízd. Ti zodpovědní, kteří myslí na budoucnost, prozkoumají i servisní síť, vytipují si nejbližší autorizovaný servis a obvolají pár známých, aby získali reference. A pak konečně přistoupí k nakonfigurování zvoleného modelu, složí zálohu u koncesionáře a pak už se jen mohou těšit, až jejich objednaný vůz vyrobí a přivezou.
Tento proces objednání vozu je samozřejmě realizovatelný jen v případě, že zákazník nemusí řešit urgentní potřebu mobility. Dalším důvodem pro přeskočení některých kroků či jejich urychlení je krátkodobá akční nabídka automobilky, která je pro klienta dostatečně atraktivní, aby se rozhodl koupit okamžitě. Tuto taktiku používá například automobilka Peugeot. Dvakrát do roka – na jaře a na podzim – pořádá akci „7 dní Peugeot“. Akční slevy a výhody trvají jen jediný týden, během kterého Peugeot pořádně roztočí business, přitáhne davy kupujících a nashromáždí značnou část objednávek.
Letošní podzimní akční nabídka „7 dní Peugeot“ startuje 16. října a zaměří se jak na osobní, tak na užitkové vozy. V podstatě se jedná o dvě souběžné akce: 7 dní Peugeot a 7 dní Peugeot Professional. Každá je zaměřená na jiné klienty a každá přináší rozdílné podmínky.
První z nich, 7 dní Peugeot, cílí na soukromé osoby. Pro tuto cílovou skupinu je totiž největší motivací ke koupi snížená cena. A některé modely nabízejí cenu opravdu lákavou, jako například městské SUV Peugeot 2008. Tento model je už sedm let neprodávanějším peugeotem na českém trhu. Ještě na začátku letošního roku se prodával za 585 000 Kč. Nyní se v akci se dá pořídit za mnohem přijatelnějších 447 000 Kč. Podobným způsobem byla upravena akční cena modelu Peugeot 208. Ten je pro změnu nejprodávanějším modelem na evropském trhu z hlediska všech značek. Jeho cenovka ze začátku roku ukazovala 430 000 Kč, v akci je za 354 000 Kč. Zajímavé ceny dostaly takřka všechny osobní modelové řady značky včetně hatchbacku 308, kombi 308 SW, velkých SUV 3008 a 5008, a dokonce se tentokrát na seznam promovaných vozů dostala i žhavá novinka letošního roku, dynamický fastback 408. Všechny uvedené modelové řady mají navíc nadstandardní pětiletou značkovou záruku (nebo 60 000 km).
Firemní klienti ovšem slyší na jiné pobídky než snížené pořizovací ceny, což Peugeot samozřejmě velmi dobře ví. Proto má akce 7 dní Peugeot Professional zcela jiné benefity. Nejvýznamnějším z nich je tříletá servisní smlouva Peugeot Optiway pokrývající kompletní servis vozů. Peugeot ji dává zdarma k nákupu všech lehkých užitkových vozů. Navíc se klienti vyvarují dlouhých dodacích lhůt, protože mohou vybírat z bohatých skladových zásob. Během akčních sedmi dnů mohou firemní klienti využít i zajímavé nabídky financování s úrokem 3,5 % nebo operativní leasing s výhodnými měsíčními splátkami: Partner za 8 599 Kč, Expert za 9 599 Kč a Boxer za 9 699 Kč.
•