Firma má mít své DNA

„Bushman je výjimečný a my chceme tuto výjimečnost exportovat mimo české a slovenské hranice,“ říká Petr Hulec, ředitel české oděvní společnosti.

Riskovat v době, která je nejistá, anebo se držet zaběhaných postupů? Česká oděvní značka Bushman sází na propojení obojího. Na jedné straně stojí silná tradice, respekt k přírodě a hodnoty, z nichž od svého vzniku v roce 1997 neslevila, na druhé přichází s novými přístupy k zákazníkovi. K nejnovějším počinům patří třeba spuštění dalších vlastních zahraničních e-shopů nebo otevření prodejny na Letišti Václava Havla v Praze. „Baví nás hledat stále nové cesty,“ říká ředitel společnosti Bushman Petr Hulec.

Na začátku roku je prostor k bilan­cování uplynulého období a plánování budoucnosti. Jaké vize a plány chystá Bushman pro nejbližší období?
Snažíme se Bushman posouvat jako firmu, která využívá moderní přístupy a technologie s mnohakanálovým přístupem k zákazníkovi. Aktuálně provozujeme síť 37 monobrandových obchodů v Česku a Slovenské republice a e-shop v osmi jazykových mutacích. Mimo to nabízíme naše oblečení a doplňky přes tržní prostředí ve více než 20 zemích v Evropě a několika dalších i mimo ni. Loni jsme výrazně akcelerovali naše expanzní aktivity – otevřeli jsme tři vlastní e-shopy, a to v Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku. Přes nové retailové partnery jsme začali prodávat Bushman dokonce v Dubaji.

Jednou z novinek je i otevření prodejny na Letišti Václava Havla. Proč právě tam?
Na vlně expanze chceme jet i nadále, proto jsme se rozhodli otevřít na Letišti Václava Havla v Praze novou prodejnu Bushman –
přímo na Terminálu 2. Vidíme v tom ideální příležitost představit se zahraničnímu zákazníkovi, a dostat se mu tak do podvědomí. Zároveň máme na letišti možnost vybavit na cestu i českého turistu, který nás již zná.

Maloobchod má za sebou náročné roky v době covidu, zvýšených nákladů na energie a vysoké inflace. Jaká je vaše osobní rada, jak krizi ustát?
Skutečně náročný byl covidový rok, který jsme nakonec ustáli na jedničku a neskutečně nás posílil. Ukázalo se, že sázka na nový online přístup se vyplatila. Zároveň se projevila neskutečná loajalita našich zákazníků, kteří nás v době krize podrželi a rychle se přesunuli z offlinu do onlinu. Naučili jsme se přemýšlet nestandardně, „out of box“, našli jsme rychle všechny dosažitelné úspory a velmi nám pomohli i naši zaměstnanci, kteří si sami dobrovolně snížili platy – to svědčí o jejich neuvěřitelné loajalitě a lidském prostředí ve firmě. Dodnes si toho neskutečně vážím.

Co dělá firmu jedinečnou?
Její nezaměnitelná DNA. Nejen v rámci produktu, ale i její firemní prostředí. Nám se v Bushmanu podařilo přitáhnout k sobě podobně smýšlející zaměstnance s podobnými hodnotami. To nám umožňuje soustředit se na jeden společný směr. Všichni máme ambici vytvořit z Bushmana brand, pod kterým budeme pracovat hrdě a pyšně. Bushman je výjimečný a my tu jeho výjimečnost chceme exportovat mimo české a slovenské hranice.

Stěžejním materiálem pro vaše oblečení je bavlna. Odkud pochází? Máte své stálé dodavatele, s nimiž spolupracujete? Kdo dohlíží na kvalitu?
Bavlnu odebíráme tam, kde šijeme, nebo se dá také říct, že šijeme tam, kde se bavlna pěstuje. Vidíme v tom udržitelnost i ekonomickou logiku. Máme dodavatele, se kterými spolupracujeme již řadu let, ale pochopitelně i tady se snažíme diverzifikovat rizika a zkoušíme spolupráci i s novými dodavateli. Bavlna je náš zlatý grál, proto dbáme na její pečlivý výběr. Vzorky materiálů si necháváme posílat, ale snažíme se i cestovat do míst, kde se bavlna zpracovává. Právě kvalitně zpracovaná bavlna je základem kvalitního kusu oblečení. Jak se správně vybírá a zpracovává bavlna, je na samostatný článek, který je k dispozici na našem blogu pod titulkem „Bavlna neopruzuje…“, tak si ho tam přečtěte, je to zajímavé a poučné čtení. Víte třeba, že se už začala pěstovat barevná bavlna, kterou nebude nutné již dál neekologicky barvit? Tyto nové cesty nás nesmírně zajímají.

Kde vidíte Bushmana za deset let?
Náš brand vidím ve světě, dokonce i mimo hranice Evropy. Bushmana vidím nosit lidi, kteří preferují udržitelnost, chtějí se trochu odlišovat, rádi a hodně cestují a jsou pozitivní. Firmu pak vidím jako stabilní přístav s lidským a proaktivním prostředím, kde lidi rádi a s nadšením pracují. Nevidím korporaci, vidím firmu, kde jsou nastavena pravidla, je systémově a procesně řízená, zároveň ale flexibilní a dokáže se schovat do ulity, když zrovna nebezpečně fouká nebo hrozí nějaké nebezpečí.

Přečtěte si také