Firemní akce v jedinečných kulisách

Klientům nabízíme nejen prostory a technické zázemí, ale i kompletní řešení, říká Roman Sovják, obchodní a marketingový ředitel Kongresového centra Praha.

Osobní setkávání tvoří základ firemní kultury a ani sebelepší technologie ho nenahradí. V uplynulých postcovidových letech bylo možné se přesvědčit, že pro budování dobrých vztahů s obchodními partnery i zaměstnanci je firemní akce trefou do černého. A investice do emocí, které byznys partner ocení a pracovní kolektiv stmelí, se firmě vyplatí. Klíčem k úspěchu firemního eventu je vhodný výběr prostor. Roman Sovják, obchodní a marketingový ředitel Kongresového centra Praha (KCP), odhaluje, jak záměna firemní zasedačky za inspirativní interiér může prospět například jednání či valné hromadě a jaké jsou dnes trendy externích pronájmů.

► Proč si pro firemní eventy pronajímat externí prostory?
Pokud potřebujete okouzlit obchodního partnera, přinést do jednání více inspirace nebo řešit pracovní záležitosti na neutrální půdě, pak je pronájem externích prostor pro firemní jednání či představení nového produktu ideální. Někdy prostě potřebujete vyjet mimo kancelář do prostředí, které vaše zaměstnance či partnery nadchne, inspiruje a mimo jiné jim dodá pocit, že si jich vážíte, protože se nebojíte investovat do jejich zážitku. V KCP firmám nabízíme 20 sálů a 50 salonků s kapacitou pro 50 až deset tisíc návštěvníků. Taková flexibilita je výhodná, protože klienti mohou naše interié­ry využít nejen pro menší valné hromady, prezentace a brainstormingy, ale například i pro velké firemní večírky.

Klientům nabízíme nejen prostory a technické zázemí, ale i kompletní řešení, říká Roman Sovják, obchodní a marketingový ředitel Kongresového centra Praha

► Co jako zadavatel firemního eventu za své peníze od Kongresového centra Praha dostanu?
Rozhodně něco navíc, co vám v tradičních konferenčních prostorách nenabídnou. Genius loci. U nás najdete unikátní prostory s 13 tisíci metry čtverečnými výstavní plochy, které jsou obklopené uměleckými díly, originálním interiérovým designem, a to vše rámuje panoramatický výhled na starou Prahu. To je kulisa, kterou jen tak něco nepřekoná. Díky tomu, že KCP stojí přímo na stanici metra Vyšehrad, hosté do historického centra dorazí do 15 minut. To oceňují zejména delegáti prestižních mezinárodních kongresů, ale i zaměstnanci menších firem, kteří rádi spojí návštěvu akce s procházkou po staré Praze. Samozřejmě vám poskytneme nejmodernější techniku a především více než 40leté know-how s pořádáním akcí různého typu. Klientům totiž nabízíme nejen prostory a technické zázemí, ale i kompletní řešení. Od ubytování v hotelu Holiday Inn Prague v těsné blízkosti Kongresového centra Praha přes parkování s osmi dobíjecími huby pro elektromobily až po organizaci bezchybného eventu.

► S jakým modelem firemních akcí se setkáváte nejčastěji a jak bývají nákladné?
Nabízíme balíčky služeb, v jejichž rámci dostáváte hotel v atraktivní lokalitě, promítací prostory pro pracovní část programu a jen o jedny dveře vedle i taneční prostor pro večerní zábavu. Pořádáme valné hromady, firemní plesy, zasedání dozorčích rad, brainstormingy, večírky, a to vše dokážeme chytře nakombinovat. Naše produkční týmy už řešily řadu neuvěřitelných požadavků klientů, ale vlastně se na každý event těšíme. Bereme to vždy jako profesní kreativní výzvu a máme radost, když dokážeme i nekonvenční nápad přenést do reality. Měli jsme na pódiu osobní auto, v sále kluziště, u jednoho eventu byl například požadavek na vodotrysk. Cena se odvíjí od rozsahu poptávaných služeb a kapacity. Kdokoli, kdo nám napíše na e-mail booking@praguecc.cz, se o ceně pro svou akci může pobavit s našimi specialisty.

► Máte tip na firemní akci pro obchodní partnery či zaměstnance?
Firemní eventy se už dávno netýkají sezení v reprezentativních prostorách. Firmy často chtějí zaměstnance nebo obchodní partnery okouzlit. Chtějí jim poděkovat za jejich práci výjimečným zážitkem. Silná emoce je něco, na co naši klienti slyší. K té mohou využít například speciální formu večeře Dinner on the Stage, kdy mají jen pro sebe náš největší sál, na jehož pódiu večeří vybrané lahůdky za doprovodného programu, který s nimi sestavíme přímo na míru. Akrobati nového cirkusu, světelná show, živí zpěváci s orchestrem, téměř nic není nemožné.
Důležitá při takových speciálních eventech je vyvážená kombinace všeho, co ve finále silnou emoci vytvoří. V případě Dinner on the Stage to není jen jídlo a kulturní program, ale že z obrácené perspektivy obdivujete monumentálnost sálu i jeviště, jehož jste součástí. Na těch pár hodin nejste pouhým divákem, ale postupně se sžíváte s impozantním jevištěm a z role pasivního VIP hosta se přenesete do pozice aktéra originálního zážitku. Takovou atmosféru jste dosud jistě nezažili. Dodání urči­té jedinečnosti je hodně silným trendem, ale nesmí jít o okázalé hýření. Velkou roli totiž dnes u firemní klientely hraje udržitelnost. Takže chytrá kombinace kreati­vity a udržitelnosti je to, co dnešní klient oceňuje.

► Jak se do firemních eventů promítá udržitelnost?
Udržitelnost a ekologická vlna je dnes standardním požadavkem mnoha mezinárodních akcí. Prestižní kongresy, konference, summity… tam všude je požadavek na ecofriendly přístup zřetelný. Udržitelnost jsme do naší DNA proto propsali už před lety, takže pořádání udržitelných akcí je pro nás zaběhlým standardem. Máme udržitelný catering od Zátiší Group, ale i provoz celé budovy KCP. Na našich eventech jíte delikatesy ze sezonních a lokálních surovin vyrobené přímo v naší budově, nesetkáte se s jednorázovými plasty. Vzduch v interiérech ohřívá odpadní teplo z kuchyně, toalety jsou ekologické, navigační systém je digitální bez papíru, mohl bych pokračovat… Posledním velkým projektem byla dostavba fotovoltaické elektrárny na střeše centra. Plochu o rozměrech fotbalového hřiště pokrývá 2 080 solárních panelů, které zajistí deset procent naší celkové spotřeby energie.

► Jsou krátkodobé pronájmy hlavní činností Kongresového centra Praha?
Obchodní značku KCP tvoří nejen centrum, ale i hotel Holiday Inn a budova Business Centre Vyšehrad. Majoritní podíl tržeb celé společnosti plyne z krátkodobých a dlouhodobých pronájmů a tržeb hotelu. V minulém roce největší část tržeb tvořily právě krátkodobé pronájmy, které zahrnují jak konání menších firemních eventů, tak největší mezinárodní kongresy, například 27. Světový silniční kongres pro více než čtyři tisíce delegátů ze 117 zemí.

► Kongresové centrum Praha se za uplynulé roky hodně změnilo. Jak ho vidíte vy?
Zevnitř jako dynamickou společnost, jež zvládla investovat do kompletní energetické transformace, ustála covid a loni se dokázala vrátit na výsluní s rekordním ziskem, čímž jasně prokázala sobě i akcionářům, že náš další rozvoj má smysl. Je 42letou neofunkcionalistickou budovou, která nabízí unikátní interiérový design a více než dvě stovky uměleckých děl od věhlasných autorů. Jsme místem, kde se rodí zážitky – spolupracujeme s promotéry, kteří do Prahy přivážejí zajímavé světové celebrity.
Věřím, že díky spolupráci s dobrými obchodními partnery a mladými influencery se nám daří měnit vnímání sebe sama – z bývalého Pakulu jsme se stali středobodem kulturních, společenských, ale i vědeckých či firemních akcí, jimž dokážeme dodat jedinečnou atmosféru. V KCP je dnes vidět pozitivní energie, stabilita, profesionalita, ale hlavně originalita. Je to jedinečná a plně funkční veřejná budova. A těším se, že budeme v jejím rozvoji pokračovat.
V současné době plánujeme revitalizaci severní terasy a výstavbu nové výstavní a multifunkční haly, která náš přínos ještě zvýrazní. Díky kultivaci okolí KCP získají návštěvníci centra i obyvatelé Prahy další veřejný prostor, v němž bude příjemné trávit volný čas.

Přečtěte si také