Elektromobil mnoho motoristů zatracuje, přestože ho málokdo řídil

Jezdit elektromobilem? Nikdy! Vždyť je moc drahý, dojezd má malý a planetu stejně nezachrání. Kolikrát už jste se setkali s podobnými argumenty? Přitom podle posledních průzkumů 72 % řidičů nikdy elektromobil neřídilo. Naopak mnoho z těch, kteří to zkusili, propadli jeho kouzlu. Jízda elektrickým vozem je totiž bez hluku, vibrací, nutnosti řadit a samozřejmě bez emisí CO2.

O tom, že s elektromobilem se dá příjemně žít, vás může přesvědčit třeba malý městský vůz Peugeot e-208. Ostatně jen za loňský rok se mu to podařilo u více než padesáti tisíc evropských klientů, kteří si jej pořídili. Udělali tak z něj neprodávanější malý elektromobil na evropském trhu. Tento vůz je v boření předsudků o elektromobilitě mistr. S dojezdem 350 kilometrů dokáže splnit téměř všechny požadavky běžných motoristů. A když mu dojde šťáva? V rychlonabíječce, které se v současné době množí jako houby po dešti, mu stačí pouhá půlhodinka na dalších 300 kilometrů.

Velkou zásluhu na obchodním úspěchu modelu Peugeot e-208 má také jeho design, který je svěží a mladistvý, s čistými a plynulými liniemi a se sportovním charakterem. Stejně atraktivní je ale i uvnitř. Tam objevíte pro Peugeot typické uspořádání interiéru nazvané i-Cockpit. Pro model 208 je charakteristický i-Cockpit s unikátním způsobem promítání údajů nutných k řízení. Zobrazují se ve formě hologramů a v závislosti na jejich aktuálnosti připlouvají blíže k očím řidiče, čímž se zvyšuje jeho reaktivita asi o půl vteřiny. Tento způsob je efektní a zároveň zvyšuje vaši bezpečnost. U elektromobilu můžete na vyvýšeném panelu s 3D zobrazením sledovat toky energie ve vašem voze. Nejen, že vás tato fascinující podívaná bude bavit, ale pomůže vám dokonale porozumět hospodaření vozu s energií a naučí vás ji optimálně využívat.

U malého vozu byste možná nečekali nijak závratnou výbavu. Peugeotu e-208 se to ale ani zdaleka netýká. Nabízí celý arsenál nejmodernějších asistenčních systémů, který mu mohou závidět i vozy vyšších segmentů. Jedná se například o poloautomatické řízení, rozšířený systém rozpoznání dopravního značení, aktivní systém sledování mrtvého úhlu a varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo nouzové brzdění, které ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty. Další doplňky jako Visiopark 1 a jeho 180° kamera spojená s funkcí Full Park Assist vám zase podstatně usnadní každodenní parkování. Velkým pomocníkem je 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním. Poradí vám nejlepší cestu dle aktuálního provozu, předpovídá počasí, najde nejbližší dobíjecí stanici a varuje před radary či nebezpečnými úseky.

Řízení elektromobilu je velmi příjemné, okamžitě si jej oblíbíte. Vůz bleskurychle reaguje, nevibruje a jízda na elektřinu je příznivá jak ekologicky, tak i ekonomicky. Bonusem jsou výhody v podobě finančních úlev, parkování zdarma na modrých zónách, osvobození od dálničních poplatků a další benefity vyhrazené vozům opatřených SPZ s písmeny EL. Majitelé elektromobilů značky Peugeot mají zdarma k dispozici unikátní aplikaci MyPeugeot usnadňující každodenní používání vozu. Pomocí ní mohou prostřednictvím mobilního telefonu na dálku zapínat či vypínat dobíjení, kontrolovat stav baterie nebo si vůz před cestou předehřát či vychladit na požadovanou teplotu.

Nový Peugeot e-208 pořídíte za 850 000 Kč, 8letá záruka je v ceně. Preferujete-li měsíční paušál, můžete mít tento vůz za 8 939 Kč měsíčně, včetně povinného i havarijního pojištění.

Přečtěte si také