E-commerce eventy v ČR navštívily v roce 2023 desetitisíce lidí. E-commerce kalendář jim pomáhá s plánováním

V České republice a na Slovensku proběhlo v loňském roce přes 140 akcí, které se zaměřovaly na e-commerce. 40 z nich se pravidelně opakuje a všechny akce má na svědomí zhruba 70 organizátorů z řad velkých e-commerce hráčů. E-commerce kalendář vznikl, aby akce mapoval, usnadnil účastníkům plánování, kterou akci navštíví, a aby pomáhal organizátorům vybrat vhodný termín pro svůj event.

Mezi nejúspěšnější akce roku 2023 patří Restarty od Taste, ShopMasters, Meet&Deal, Reshoper a Marketingové štvrtky (slovenský event od GymBeam). Největší českou akcí loňského roku byl event Czech Online Expo s více než 5 000 návštěvníky. Následoval Reshoper, kde se vystřídaly 4 000 marketérů a majitelů e-shopů. ShopCamp a další větší akce vykazovaly návštěvnost vždy pod 1 000 lidí.

E-commerce kalendář funguje od 2. ledna 2023. „Jde o sdílený Google Kalendář, který můžete odebírat zdarma. Akce se tak zobrazí přímo ve vašem Google Kalendáři. Nemusíte si nic nikam přidávat. Zpočátku jsem to udělal hlavně pro sebe, abych měl přehled, protože navštívím přes 50 akcí ročně. Hned jsem si uvědomil, že to může pomoci nejen při plánování návštěv, ale také pořadatelům při organizaci a výběru termínu akce,“ přibližuje funkce E-commerce kalendáře jeho zakladatel André Kohout.

Od té doby se v E-commerce kalendáři objevilo 146 akcí, z nichž drtivá většina v Česku (124) a pak na Slovensku (17). Zbylých pár akcí, které E-commerce kalendář zmapoval, proběhlo v Německu (3), Polsku (2), Itálii (1) a Španělsku (1).

„Ecomail si na českém a slovenském trhu zakládá na silném brandu. V roli partnera se tak během roku účastníme mnoha akcí. E-commerce kalendář mému marketingovému týmu pomáhá naplánovat si akce dlouho dopředu nebo objevovat úplně nové příležitosti. Zároveň eventy jako ShopMasters sami pořádáme, takže E-commerce kalendář používáme jak pro výběr vhodného termínu, tak pro propagaci akcí samotných,“ říká k všestrannosti E-commerce kalendáře Veronika Dostálová, CMO Ecomailu.

„Často cestujem a keď som v nejakom meste na služobnej ceste, snažím sa urobiť si program čo najefektívnejšie. Ak mám práve čas a nemám nič pracovné, rád využijem možnosť ísť na zaujímavý event,“ říká k odběru E-commerce kalendáře Dalibor Cicman, CEO společnosti GymBeam. Zároveň k tomu, co by na tuzemských akcích do budoucna rád uvítal, dodává: „Pestrejšie koncepty, inšpirované napríklad konceptmi z USA a tiež speakri s globálnym zásahom.“

Nejvíce akcí probíhá v Praze (cca 80) – nejčastěji pak v Karlíně, následně v Brně (10), Ostravě (8) a ve Zlíně (4). Mezi nejfrekventovanější měsíce patřily duben (20), září (20) a říjen (19), nejméně akcí proběhlo během léta a v prosinci. „Ročně navštívím odhadem cca 15 akcí, některé veřejné, jiné pro pozvané. Vybírám si pečlivě, protože jak se konají většinou na jaře nebo na podzim, je to termínově velmi blízko sebe. I s ohledem na to, že se drtivá většina akcí odehrává v okolí Prahy, což je od Zlína hezkých 300 km. Rozhodně mi chybí více akcí mimo Prahu, třeba ve Zlíně nebo Olomouci,“ přidává svůj pohled Petr Miklík, CMO Grizly.

Pro účastníky znamená pravidelná návštěva e-commerce eventů nejen konzumaci hodnotného obsahu, ale také networking a nové byznysové příležitosti. „Snažíme si v rámci firmy rozdělit akce tak, abychom byli jako firma na všech akcích, a zároveň nás nebylo všude zbytečně moc. Je pro mě zásadní zajímavý obsah, kterého ale moc není, a pak taky cílovka – na jednu stranu se rád potkám se „starými známými“, na druhou stranu je pro mě přínosnější, když můžu potkat nové lidi. Nejvíce jsem si loni užil akci v GymBeamu od Ecommerce Tools a letos se rozhodně chystám na Ecommerce Prague,“ dodává na závěr Matěj Kapošváry, CEO společnosti Shopsys.

Na letošní rok je v E-commerce kalendáři zatím 64 akcí, z toho třetina na Slovensku a několik málo v Polsku. Mezi největší akce letošního roku patří bez pochyby Reshoper, Czech Online Expo nebo Retail Summit. Těšit se můžete i na pravidelné eventy, jako jsou Restarty od Taste.cz nebo Marketingové štvrtky a Ecommerce Bridge na Slovensku.

Přečtěte si také