Rohlík snižuje ceny u dietních potravin

Rohlik.cz se rozhodl pro strategické snížení cen na vybraný sortiment speciálních potravin pro zákazníky s dietními omezeními.

Největší český online prodejce potravin si uvědomuje stále rostoucí potřeby rodin se speciálními dietami, které za bezlepkové či bezlaktózové výrobky často platí i několikanásobně vyšší ceny. Proto Rohlík od června snížil ceny u téměř 40 položek z kategorie bezlepkových, bezlaktózových a diabetických produktů, a to na úroveň srovnatelnou se standardními značkovými potravinami. Tyto ceny navíc zastropuje minimálně do konce léta.

Nově má 35 produktů z kategorie cenu nastavenou na úroveň standardních značkových produktů. U pěti z nich je ale nákupní cena natolik odlišná, že není možné se přiblížit cenám konvenčních alternativ. U těchto položek, jako je například bezlepkový rohlík, tedy Rohlík snížil cenu o 50 procent. Rohlík garantuje, že ceny u vybraných položek zastropuje minimálně do konce letošního srpna. Věří, že tato proaktivní změna cenové politiky přispěje ke zlepšení ekonomické situace rodin, jež musí speciální dietu dodržovat. Speciální potraviny jsou totiž často dražší než ty běžné. 

„Stále více lidí musí dodržovat speciální die­tu kvůli zdravotním problémům, jako je intolerance lepku nebo laktózy, či kvůli potřebě sledování glykemického indexu. Tito zákazníci často musí platit výrazně vyšší ceny za potraviny, které vyhovují jejich specifickým stravovacím požadavkům. Například bezlepková mouka stojí i třikrát více než její standardní značková alternativa. V kontextu rostoucích cen za potraviny a energie to může vést k výraznému ekonomickému zatížení těchto rodin. Může to ale také omezovat jejich přístup ke zdravým a vy­váženým jídlům,“ komentuje generální ředitel Rohlíku Martin Beháň, co vedlo firmu k výraznému snížení cen vybraného sortimentu. 

Dostupností k pomoci

Z veřejných dat vyplývá, že v české populaci je až 18,7 procenta lidí, kteří musí dodržovat speciální dietní omezení. Rohlík předpokládá, že do podpory speciální kategorie investuje několik milionů korun měsíčně – vybrané potraviny bude v zásadě dotovat. „Jsme největší online prodejce potravin v Česku. K tomu nám pomohli naši zákazníci a my jim máme co vracet. Navíc vnímáme i odpovědnost, kterou s sebou tato tržní pozice přináší,“ doplňuje Beháň.

Přečtěte si také