Když kůži, tak od Tlustého

Brašnářskou firmu posílilo nové zapojení i do B2B segmentu. Svou nabídku pro firemní zákazníky bude 24. dubna prezentovat na Event Festu.

Z původně čistě zakázkového brašnářství, které nabízelo opasky a peněženky, se firma Brašnářství Tlustý během jedenácti let transformovala v unikátní firemní koncept, který navazuje na českou řemeslnou tradici a baťovské hodnoty v čele s heslem „náš zákazník, náš pán“. Během svého působení na trhu čelila firma již několika propadům a krizím. Naposledy ji v roce 2020 málem srazil vaz covid, kdy se prakticky ze dne na den produkce propadla o 95 procent, a následovaly další dva těžké roky. Firma zabojovala.

V roce 2023 obměnila obchodně-marketingový tým, nastavila novou strategii, revitalizovala online kanály a aktualizovala sortiment. Nyní může za uplynulý rok ohlásit 37procentní mezi­roční růst tržeb a aspiruje na jedničku svého trhu. Navíc si připsala řadu úspěšných firemních zakázek a spoluprací. Svou nabídku pro firemní zákazníky bude 24. dubna prezentovat na Event Festu, největším event-marketingovém festivalu v Česku, kde předvede zejména svou verzi populárního konceptu mobilní dílny.

Rozšíření spolupráce, zájem firem

K úspěšnému roku 2023 napomohlo firmě i nové rozšíření nabídky o B2B segment. Společnosti se podařilo navázat spolupráce s řadou firem včetně Škoda Auto, Preciosa, Samsung, Mileta nebo Zážitky.cz. „Firmy u nás poptávají nejen výrobky z kůže, jako jsou firemní dárky, ale také třeba komponenty ke speciálním produktům, výrobky pro eventy nebo doplňky k prémiovým modelům. Mezi českými výrobci máme unikátní pozici, takže pokud firmy poptávají českého dodavatele na cokoliv spojeného s kůží, jsme jejich lidé. Heslo ‚když kůži, tak od Tlustého‘, nyní platí nejen pro B2C, ale i B2B segment,“ říká majitel a ředitel firmy Ivan Petrův. Za loňský rok se zakázky pro firemní klientelu podílely asi na 15 procentech tržeb společnosti.

„Firem, které prodávají kožené výrobky nebo se zaměřují na práci s kůží, je samozřejmě v Česku více, naše je ale jediná, která disponuje celou skladbou profesí potřebnou pro návrh specializovaných výrobků z kůže: od designu a konstrukce přes technologie a výrobu až po zajištění výroby interně i externě,“ popisuje Petrův. Pro nadcházející období je jedním z hlavních cílů společnosti dokončit ozdravení a dosáhnout obratu 45 milionů korun s meziročním růstem minimálně 20 procent.

Ivan Petrův věří, že jeho firmě pomůže mimo jiné i současný trend, kdy se mnoho společností při hledání dodavatelů a partnerů obrací na lokální trh. I proto Brašnářství Tlustý připravilo nabídku různých výrobků a služeb pro firmy, kterou mimo jiné odprezentuje již 24. dubna na zmíněném Event Festu.

Do této nabídky spadají vedle portfolia kožedělných výrobků, propagačních a reklamních předmětů či dárků z kůže pro zaměstnance, VIP klienty nebo obchodní partnery také například mobilní dílny – populární koncept pro eventy, konference, setkání s klienty nebo zaměstnanci a další příležitosti.

„Pro někoho může být až překvapivé, že v současné době, kdy jsou různé firemní eventy protkané moderními technologiemi typu virtuální realita, mezi pořadateli i účastníky těchto akcí výborně rezonují dílny, které zájemcům zprostředkují kontakt s tradičním řemeslem. Naše dílna tak například byla součástí akce společnosti Škoda Auto při příležitosti odhalení nového Superbu,“ uvádí Petrův.

Přečtěte si také