Nicméně lze vypozorovat, že meziroční růst zpomaluje. Proto je stále důležitější, aby herní společnosti pečlivě řídily své finance.
Přestože jsou výnosy v českém herním průmyslu značné, je důležité mít na paměti, že vývoj počítačových her je finančně náročný proces. Herní studio se musí vypořádat s obrovskými náklady na vývoj, marketing, licencování a případně i distribuci her. Navíc samotná ziskovost her je předem dost nejistá. Spolehlivě odhadnout úspěšnost nového titulu totiž nelze.

Tomáš Voplakal, finanční ředitel společnosti GRIP Studios.
Český gaming zažíval období rychlého růstu díky silnému lidskému talentu, technologickým inovacím a vzrůstajícímu zájmu hráčů. Vznikla tu celá plejáda uznávaných hitů, což přineslo mnoho finančních příležitostí. Česká herní studia by ovšem měla diverzifikovat své příjmy a investice. Mít jen jednu úspěšnou hru může být riskantní, protože příjmy a zisky z her jsou obecně nevyzpytatelné. Investice do nových projektů, spolupráce s vydavateli a využívání různých distribučních kanálů mohou účelně napomoci.
Studio GRIP Studios jde cestou co-developmentu počítačových her, který do jisté míry před těmito riziky vývojářskou společnost a pracovní týmy v ní chrání. Týmy tak paralelně pracují na několika projektech a poskytují vysoce expertní služby s přidanou hodnotou.
Spotřebitelské chování se vlivem různých krizí mění a posouvá a s ním se mění i objemy prodejů her. Vývojáři proto nesmějí usnout na vavřínech a musejí se zaměřit i na pravidelné sledování a vyhodnocování finanční efektivity projektů.
•