Nicméně lze vypozorovat, že meziroční růst zpomaluje. Proto je stále důležitější, aby herní společnosti pečlivě řídily své finance.
Přestože jsou výnosy v českém herním průmyslu značné, je důležité mít na paměti, že vývoj počítačových her je finančně náročný proces. Herní studio se musí vypořádat s obrovskými náklady na vývoj, marketing, licencování a případně i distribuci her. Navíc samotná ziskovost her je předem dost nejistá. Spolehlivě odhadnout úspěšnost nového titulu totiž nelze.
Český gaming zažíval období rychlého růstu díky silnému lidskému talentu, technologickým inovacím a vzrůstajícímu zájmu hráčů. Vznikla tu celá plejáda uznávaných hitů, což přineslo mnoho finančních příležitostí. Česká herní studia by ovšem měla diverzifikovat své příjmy a investice. Mít jen jednu úspěšnou hru může být riskantní, protože příjmy a zisky z her jsou obecně nevyzpytatelné. Investice do nových projektů, spolupráce s vydavateli a využívání různých distribučních kanálů mohou účelně napomoci.
Studio GRIP Studios jde cestou co-developmentu počítačových her, který do jisté míry před těmito riziky vývojářskou společnost a pracovní týmy v ní chrání. Týmy tak paralelně pracují na několika projektech a poskytují vysoce expertní služby s přidanou hodnotou.
Spotřebitelské chování se vlivem různých krizí mění a posouvá a s ním se mění i objemy prodejů her. Vývojáři proto nesmějí usnout na vavřínech a musejí se zaměřit i na pravidelné sledování a vyhodnocování finanční efektivity projektů.
•