Ekologický zevnitř i zvenku

Obnovitelná elektřina a další inovace přinesly řetězci Kaufland první místo v Národní ceně za udržitelnost 2022.

Snižování emisí je trendem i nutností uplynulých let. Řetězec Kaufland hodlá do roku 2030 snížit své provozní emise o 80 procent a už přesně ví, jak na to. Ve své kampani Klima představuje konkrétní kroky, které aplikuje, aby bylo vytyčeného cíle bez problému dosaženo. Obno­vitelná elektřina, LED osvětlení, fotovoltaika a mnoho dalších ekologických inovací navíc přineslo Kauflandu první místo v Národní ceně za udržitelnost 2022.

Zelenější prodejny

Všechny nové a modernizované prodejny odpovídají nejvyšším ekologickým kritériím a zákazníkům poskytují pohodlné nakupová­ní pod jednou střechou s širokým sortimentem za příznivou cenu. Už více než rok odebírá Kaufland elektrickou energii výhradně z obnovitelných zdrojů. K osvětlení nově používá LED technologii, která je součástí všech vnitřních prostor jeho prodejen a od letošního roku postupně i venkovních. Nové či zmodernizované prodejny využívají k vytápění odpadní teplo z chlazení a chladicí nábytek je osázen dveřmi, díky kterým neuniká chlad. Všechny prodejny také disponují perlátory a WC stopy. Tím řetězec ročně šetří šest procent pitné vody. Energeticky úsporná je také vzduchotechnika.

Udržitelnější sortiment

Ovoce a zeleninu najdete v Kauflandu vystavenou v zelených vratných přepravkách. Tím společnost úplně odstranila jednorázový karton, snížila odpad a navíc zajistila delší čerstvost. V Kauflandu také seženete regionální produkty, čímž řetězec podporuje lokální farmáře a snižuje emise spojené s logistikou. Regionální produkty najdete v celém sortimentu – od pečiva přes ovoce a zeleninu až po mléčné produkty. V nabídce nechybí ani fairtrade potraviny či produkty s certifikací, jako je FSC (garantuje, že nábytek, hračky pocházejí z odpovědného lesního hospodářství), ASC či MSC garantující udržitelný rybolov.

Okolí prodejen

Střechy některých prodejen se už nyní zelenají, umějí zachytit dešťovou vodu, v létě ochlazují prostor, zlepšují klima a podporují místní bio­diverzitu. Na více než 70 prodejnách najdete rychlonabíjecí stanice pro elektro­mobily a vybrané prodejny mají stojany na elektrokola. Budoucnost vidí Kaufland ve fotovoltaických panelech. Letos jich plánuje postavit na střechách svých prodejen deset. Zároveň řetězec u pěti svých prodejen vybudoval komunitní zahrady, na kterých mohou lidé pěstovat nejen bylinky, ovoce či zeleninu, ale i dobré vztahy.

V místech, kde Kaufland nově působí, se chce prezentovat jako dobrý soused. Proto spustil ve spolupráci s Nadací Via projekt Milion pro… S otevřením každé nové prodejny investuje jeden milion korun do podpory komunitních projektů v dané oblasti. Společnost nezapomíná ani na podporu charitativní činnosti. Dlouhodobě spolupracuje s Centrem Paraple, které pomáhá lidem ochrnutým v důsledku poškození míchy, organizací Debra pomáhající pacientům s nemocí motýlích křídel a organizací Helppes – centrem výcviku asistenčních psů. Zároveň je generálním partnerem neziskové organizace Loono, která vzdělává veřejnost v prevenci kardiovaskulárních a onkologických onemocnění, a Nadačního fondu Českého rozhlasu Světluška. Pravidelně organizuje Noční běhy pro Světlušku a ve všech svých prodejnách pořádá tradiční Vánoční sbírku pro Světlušku. Kaufland je zkrátka dobrým sousedem.

Rozhodují činy

• LED osvětlení
Na všech prodejnách Kaufland je instalováno úsporné LED osvětlení.

• Nabíjecí stanice pro elektromobily
Na více než polovině prodejen jsou
na parkovišti k dispozici nabíjecí stanice pro elektromobily.

• Fotovoltaika
Aktuálně jsou fotovoltaické panely na prodejně v Písku. Letos je společnost chystá instalovat na deset dalších prodejen.

• Rekuperace
Nové a zmodernizované prodejny používají k vytápění prodejní plochy odpadní teplo z chladicích zařízení.

• Vratné přepravky
V úseku ovoce a zelenina se používají vratné přepravky, které šetří obalový materiál.

• Zelená energie
Od ledna 2022 odebírá Kaufland výhradně elektrickou energii z obnovitelných zdrojů.

• Regionalita
Podpora regionálních dodavatelů zkracuje logistickou cestu dodávaného zboží.

Přečtěte si také