Raben: Potřebám klienta musíme rozumět

Logistická společnost Raben působí v 15 zemích Evropy. Klientům přináší komplexní řešení s důrazem na moderní technologie, udržitelnost a bezpečnost.

Značka Raben má kořeny v Nizozemsku a její historie sahá do roku 1931. Vedení společnosti zůstává až do dneška v rukou členů zakládající rodiny. V současnosti provozuje Raben Group celkem 160 poboček v 15 zemích Evropy. Ty poskytují servis jak předním hráčům na světovém trhu, tak i širokému portfoliu středních a malých firem v mnoha segmentech. V České a Slovenské republice společnost ročně odbaví 863 tisíc tun objednávek pro více než čtyři tisíce zákazníků.

Porozumění byznysu klienta

Raben na základě expertní analýzy dat a porozumění procesům na straně klienta dokáže rozeznat jeho reálné potřeby a nabídnout to nejlepší řešení.

„Logistika se dá dělat dobře jen tehdy, když pochopíte byznys na straně klienta se všemi souvislostmi. Proto je pro nás důležité nejen vlastní zadání poptávky, ale také chceme vědět, jak přesně funguje zákazník a procesy uvnitř jeho organizace, abychom měli všechny dostupné detaily pro navržení perfektně fungujícího a udržitelného řešení,“ vysvětluje Jakub Trnka, managing director Raben Logistics Czech & Slovakia.

Obslouží všechny segmenty

Díky modernímu konceptu evropské přepravy, vlastní špičkové flotile a široké síti partnerů je Raben schopen přepravovat zboží od jedné palety až po celý kamion. Prioritou je efektivita nákladů, dodržení termínu doručení a transparentnost celého řetězce.

Jeho služby jsou vhodné pro všechny segmenty – od průmyslového materiálu a chemikálií přes FMCG nepotravinářské a FMCG potravinářské zboží až po čerstvé potraviny. Na základě dlouhodobé spolupráce s majiteli lodních a leteckých společností jsou pro Raben a jeho klien­ty dostupná i ta nejvzdálenější místa na světě.

„Naši klienti se navíc mohou spolehnout, že je ve složitých situacích nenecháme na holičkách a podržíme je v opravdu kritických momentech vyžadujících rychlé rozhodnutí a akci. Vzpomínám si například na firmu, které ze dne na den zkrachoval dosavadní logistický operátor. My jsme této společnosti byli okamžitě schopni nabídnout a realizovat náhradní řešení,“ říká Jakub Trnka.

Raben pečlivě vyhodnocuje a monitoruje možná rizika, která by mohla úspěšné doručení zásilek ohrozit. S tím souvisí i obrana před hacker­skými útoky. Aktuálně Raben implementuje nový bezpečnostní IT systém a chystá se na certifikaci podle normy ISO 27001.

Spojuje Evropu

Společnost Raben se v posledních letech zaměřuje na modernizaci a posílení své sítě. Její páteř od letošního roku tvoří šest takzvaných Euro­hubů – centrálních bodů evropských dopravních linek firmy. Jeden z těchto strategických logistických uzlů se v letošním roce otevřel také v Rokycanech u Plzně, v těsné blízkosti dálnice D5.

Rokycanský Eurohub představuje bránu mezi zeměmi střední a východní Evropy a západní Evropou. Denně odbaví 33 přímých spojení do Německa a zpět, a klientům tak zaručí nejrychlejší čas doručení na trhu. „Unikátní řešení nového přepravního uzlu výrazně urychluje a zkvalitňuje tok zásilek napříč Evropou,“ vysvětluje Trnka hlavní benefit konceptu Eurohub.

Udržitelná budoucnost

Raben Group se rovněž aktivně zajímá o otázky udržitelnosti a přichází s reálnými řešeními, jak snížit ekologický dopad své činnosti. V roce 2022 se skupina připojila k iniciativě Science Based Targets (SBTi) a stanovila si jasné cíle v oblasti dekarbonizace, které pravidelně měří a vyhodnocuje.

„V naší flotile už najdete vozidla pouze v emisních třídách Euro V a vyšší. Pozorně sledujeme, co vše se děje na poli elektromobility a elektrických tahačů, které již testujeme v ostrém provozu na řadě míst Evropy,“ dodává Jakub Trnka.

Přečtěte si také