Mnozí motoristé nepochybně zajásali. Jedná se totiž o jednu z nejprodávanějších osobních dodávek v Česku, tedy přesněji řečeno jednalo se, a to až do roku 2021. V tomto roce totiž Peugeot oznámil, že končí výrobu dieselových verzí a osobní Peugeot Rifter bude k dispozici jen jako elektromobil.
Segment osobních dodávek je v zemích na západ od nás trochu přehlížen. V Česku ovšem tento typ vozidel klienti milují, zejména rodiny, zvláště pak ty početné, a pak i řemeslníci, podnikatelé a v neposlední řadě i firmy různých velikostí. I proto způsobilo ukončení výroby Riftera se spalovacím motorem českému importu Peugeotu citelné ztráty. Co vlastně zavinilo prodejní sešup tohoto modelu? Podívejme se na to zblízka:
Peugeot Rifter byl na český trh uveden v září 2018 a přinesl do světa osobních dodávek Peugeot mnoho změn. Zavedl například i-Cockpit, stylovou verzi GT Line či nové asistenční systémy jako Advanced Grip Control. Jeho popularita raketově rostla. Už rok po uvedení se prodával nejlíp ze všech čtyř zástupců značky Peugeot v segmentu C. V roce 2020 zašel ještě dál a stal se třetí nejprodávanější kompaktní osobní dodávkou v Česku. Pak ale zlatý věk skončil a nastal obrat. Ten zahájil covidový výpadek prodejů. Po něm následovala celosvětová čipová krize, která růst modelu Rifter značně utlumila. Osudovou ránu mu však zasadila nová emisní politika EU. Automobilka Peugeot byla nucena zrušit verze se spalovacími motory a v nabídce modelu Rifter zůstala jen elektrická varianta. Kromě ní zde figurovala i výbavově osekaná dieselová odnož s homologací N1. U té ale výrobní kapacity silně zaostávaly. Kdysi oblíbený Peugeot Rifter tak spadl takřka na dno.
Opravdovou naději na vzkříšení dostal až teď. Jak výrobce vyzrál na emisní normy, to nevíme. Zřejmě se ale bude jednat o krátkodobé a lokální rozvolnění celosvětové politiky Peugeotu. Dá se očekávat, že Česko dostalo jen pár desítek možná stovek kousků na posílení businessu, a za pár měsíců se emisní nůžky znovu uzavřou. Nicméně teď je Peugeot Rifter s homologací M1 a s dieselovým motorem k dispozici, a navíc za skvělé akční ceny.
- RIFTER ALLURE BlueHDi 100 S&S MAN6 za 595 000 Kč
- RIFTER GT BlueHDi 130 S&S EAT8 za 725 000 Kč
- RIFTER LONG ALLURE BlueHDi 130 S&S MAN6 za 650 000 Kč
- RIFTER LONG GT BlueHDi 130 S&S EAT8 za 750 000 Kč
Také modely s homologací N1 jsou nabízeny za zvýhodněné ceny, a to od 525 000 Kč v případě verze RIFTER ACTIVE PureTech 110 S&S MAN6. Za prodlouženou délku si klient připlatí 25 000 Kč.
Cenové zvýhodnění zasáhlo kompletní řadu, tedy i 100% elektromobil e-Rifter. Ten má ve verzi ALLURE 100 kW s baterií o užitečné kapacitě 50 kWh akční cenovku 875 000 Kč, což představuje oproti stálému ceníku zvýhodnění o 170 000 Kč, u úrovně výbavy GT se dokonce jedná o více než 200 000 Kč!
•