Zajímavé projekty franšízingu v Česku

Franšízing se v tuzemsku dynamicky rozvíjí a jeho popularita stále stoupá i přes určité zpomalení v minulých dvou letech, jež způsobila epidemie covidu-19.

V příštích letech lze očekávat značný rozvoj sítí s cílem budovat pevnější a dlouhodobější odběratelské vazby. Potvrdí se předpoklad specializace s orientací na menší formáty provozoven (rodinné podnikání), snaha co nejvíce se přiblížit lidem. Koronakrize ukázala, že síťové podnikání a franšízing přinášejí konkurenční výhody.

Rádi bychom vám představili několik franšízových konceptů, členů České asociace franchisingu (ČAF), které jsou dlouhodobě úspěšné nebo které mají velký potenciál ke svému rozvoji.

V případě dalších dotazů k těmto konceptům či jiným podnikatelským příležitostem kontaktujte Českou asociaci franchisingu, caf@czech-franchise.cz

Fitness pro ženy ve 30 minutách

Franšíza Contours – fitness pro ženy – funguje na principu dlouhodobého vztahu se svými klien­ty. Náplní klubů Contours jsou kruhové tréninky, kdy se cvičí na posilovacích strojích a mezi­stanovištích a po pravidelných intervalech se místa střídají. V klubech lze také vy­užít další cvičební pomůcky a možnosti, často i sál na vedené lekce. Nedílnou součástí je sestavení vhodného jídelníčku a další doplňkové služby jako prodej sportovní výživy, sportovního oblečení a podobně.

Vstupy do klubů Contours jsou postaveny na dlouhodobých členstvích v trvání od tří měsíců výše. „Právě dlouhodobé pravidelné cvičení přináší reálné výsledky. Heslo fitness Contours je: pomáháme ženám ke skutečným změnám,“ říká vedoucí pražských poboček Markéta Brožová. Komplexní podpora pro franšízanta začíná jak před otevřením klubu, tak v průběhu celého podnikání. Kromě „standardní“ podpory, jako je školení trenérek, marketingové materiály, fitness know-how, zahrnuje zejména vlastní speciál­ní on-line software, který usnadní vedení a organizaci pobočky.

Z kurýra úspěšný podnikatel – franšízant

Logisticko-technologická společnost DoDo stále raketově roste a dnes působí již v sedmi evropských zemích a zajišťuje kurýrní službu velkým nadnárodním hráčům. Postupně jí doručování svých objednávek svěřily značky jako Tesco, Košík, KFC nebo také Penny a Dr. Max. Výrazné urychlení zahraniční expanze firmě přineslo spuštění franšízového programu DoDo Partner, který zájemcům dává šanci aktivně se na úspěchu logistické firmy podílet a růst spolu s firmou. S pomocí franšízingu se DoDo daří logisticky pokrývat nejen česká města a vzdálenější regiony, ale také města zahraniční. Výměnou za usnadnění expanze DoDo franšízovým partnerům nabízí nejen propůjčení vlastní logistické platformy, know-how a vozů, ale především přístup k již nasmlouvaným klientům.

„Potenciální franšízoví partneři nemusí nutně mít předchozí zkušenosti v logistice, je to pro ně spíše výhoda na startu. Několik franšízantů tedy vzešlo z řad kurýrů DoDo, kteří si postupně pořídili vlastní flotilu s týmem kurýrů a osamostatnili se,“ říká Stanislav Nečas, který má program DoDo Partner na starost. Ačkoliv DoDo poskytuje svým partnerům potřebnou technologii, tréninkový program i nasmlouvanou klientelu, stále jde podle Nečase o podnikání jako každé jiné. Je tedy potřeba, aby franšízanti byli připraveni na to, že vlastní podnikání je cesta, která s sebou přináší radosti i starosti.

Originální relaxace

Koncept ORIGINAL BEER SPA nabízí ojedinělý přístup k lázeňským zážitkům, přestože jsou založeny na tradičních procedurách. Relaxační lázeň probíhá ve vířivé dubové kádi a následný odpočinek na lůžku z pšeničné slámy, který pomůže plně absorbovat všechny vitaminy a extrakty z koupele. Během celé procedury nebo po následném posezení u krbu lze neomezeně ochutnat čerstvý domácí pivní chléb i samotné pivo.

Koncept ORIGINAL BEER SPA je držitelem mnoha prestižních mezinárodních ocenění za originalitu, vynikající služby a kvalitu. Koncept si získal popularitu po celém světě. To potvrzuje i ocenění „Spa of the Year 2022“ od Travel & Hospitality Awards.

Cílem rozvoje konceptu ORIGINAL BEER SPA formou franšízingu bylo poskytnout zájemcům možnost využít jedinečný a úspěšný projekt k vlastnímu podnikání. „Jelikož jsme rodinná firma, tak přistupujeme ke každému franšízantovi individuálně a snažíme se vždy maximálně pomoct s implementací franšízy. Jako jediné pivní lázně máme oficiálně certifikovaný franšízový systém a složení pivní koupele. Ke spokojenosti našich klientů a franšízantů přispíváme hlavně neustálými inovacemi a zvyšováním kvality,“ vysvětluje Jaromír Pažout, spolumajitel firmy.

Koncept daný zákonnou povinností

Franšíza EXTÉRIA MARKET je jediným obchodním franšízovým konceptem, jehož služby jsou dané zákonnou povinností v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci pro všechny podnikatele. S rostoucími požadavky na dodržování hygienických opatření a častějšími kontrolami začala růst také poptávka po službách v oblasti bezpečnosti práce. To dává jedinečnou příležitost novým zájemcům o budování vlastního podnikání s EXTÉRIA MARKETEM právě v této zákonné oblasti s poptávajícími klien­ty.
Franšízant EXTÉRIA MARKETU se nemusí obávat toho, že se v problematice bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) či požární ochrany (PO) neorientuje na sto procent. EXTÉRIA mu poskytne veškerá školení, a především přesný návod, jak podnikat a uspět. Franšízantovi EXTÉRIA MARKETU nesmí chybět zájem, odhodlání a obchodní duch. Nemusí budovat velké provozovny ani sklady, centrá­la mu vybaví EXTÉRIA MARKET takzvaně na klíč. Investice do založení obchodního místa je tak skutečně minimální a návratnost časově rychlá. Dobře vedená pobočka dosahuje zisku již v prvním roce po svém otevření a do pěti let představuje pro majitele pasivní příjem.

Motýli pro radost

Motýlí dům je speciálně vybudovaný a veřejnosti přístupný ekosystém, ve kterém se simulují přirozené podmínky pro zdravý a aktivní život exotických motýlů. Jedná se o výletní atrakci, která platícím hostům umožňuje spatřit z bezprostřední blízkosti stovky živých exponátů – motýlů pocházejících z oblastí deštných pralesů Jižní Ameriky, Mexika, Thajska, Filipín, subsaharské Afriky a dalších zemí.

Návštěva motýlího domu je kontaktní prohlídkou. Neexistují tam žádné bariéry mezi motýly a návštěvníky. Exotičtí motýli nemají vrozený strach z lidí a mnohdy s nimi i přímo interagují (například přistanou na rameno hosta).

Motýlí dům Papilonia může realizovat a provozovat naprostý laik v oboru. Franšízant získá podrobné know-how, školení a zajištěny jsou i doprovodné služby pro bezproblémový provoz (například pravidelné dodávky motýlích kukel).

Přečtěte si také