Zájem o online pojištění neustále stoupá

Roste skupina klientů, kteří povinné ručení vnímají jako užitečnou službu, říká ředitel Úseku pojištění motorových vozidel v pojišťovně Kooperativa Aleš Zethner.

Dnes většina obchodních společností postupně přechází do online sféry. Co vše lze nyní online zařídit, když si chci pojistit své auto?
Na bezpapírovém procesu sjednání a správy smluv pracujeme již několik let. Takže online si řidiči mohou sjednat povinné ručení i havarijní pojištění, což využívá stále více klientů. Součástí havarijního pojištění nebo některých připojištění k povinnému ručení je i povinnost vstupní prohlídky, proto roste i počet vozidel, která chceme fyzicky zkontrolovat. Abychom celý proces zjednodušili, umožňujeme klientům nafotit vozidlo svým mobilním telefonem v klidu domova, prostřednictvím jednoduchého webového rozhraní. Dříve byla nezbytná odborná prohlídka technikem, a tedy i „fyzický“ kontakt.

Řidiči stále více v nabídce upřednostňují šíři a kvalitu asistenčních služeb. Vycházíte vstříc těmto klientům?
Každý ví, že pro případ nehody je třeba být dobře pojištěn. Ovšem peníze, které pojišťovna následně vyplatí, nevyřeší okamžitý problém s odtahem auta a jeho opravou. Od toho jsou asistenční služby, bez nichž si už není možné moderní autopojištění představit. Zároveň roste skupina klientů, kteří pojištění – a zejména povinné ručení – nevnímají jen jako nutné zlo předepsané zákonem, ale jako užitečnou službu, která jim pomůže vyřešit jakékoli nesnáze na jejich cestách. A podle toho si také pojištění vybírají. Proto jsme letos pro motoristy připravili unikátní asistenční program MAX+, který oproti asistenčním programům ZÁKLAD, IDEÁL a MAX nabízí bezlimitní asistenci při poruše, havárii, řádění živlu, vandalismu, částečném odcizení, a to nejen u nás, ale i v zahraničí. Ale také zapůjčení náhradního osobního vozidla v Česku i v zahraničí až na sedm dní či úschovu vozidla až na 15 dní.

Současná situace pobízí některé řidiče oprašovat starší auta, která lze již zařadit mezi veterány. Máte i pro ně nabídku z hlediska pojištění?
Víme, že veteránská vozidla jsou většinou rodinné klenoty, proto jsme pro ně v rámci nového produktu připravili speciální balíčky MEZIPLYN a NAPLNO, jež zahrnují i telematickou jednotku umožňující mít veterána neustále pod dohledem. Jako první na trhu nabízíme i možnost havarijního pojištění veteránů – mimochodem ten nejstarší pojištěný je z roku 1927. Telematická jednotka je propojena s mobilní aplikací ve smartphonu, takže klient může online sledovat polohu vozidla nebo dostane varování v případě pokusu o jeho odcizení, ale třeba i v případě, že došlo ke zvýšení vlhkosti v garáži a hrozí poškození vozu. Zajišťuje i automatické volání asistenční služby v případě nehody nebo možnost vedení knihy jízd.

Každý rok vylepšujete nabídku v pojištění vozidel. Co je nového letos?
Jednou z našich novinek v autopojištění je fixní spoluúčast v případě havarijního pojištění. Nabízíme varianty 5 000 Kč a 10 000 Kč a obě jsou zajímavé zejména pro klienty dražších vozidel.

Jaká je vůbec pozice a role pojištění v dobách, kdy mají klienti třeba kvůli výdajům za energie „hlouběji do kapsy“?
Jsem přesvědčen, že zásadní. Je to jeden z výdajů či nákladů, které bych považoval spíše za investici, a to velmi důležitou – do vlastního bezpečí a zabezpečení majetku, rodiny, ale i firmy. Musíme si uvědomit, že obzvláště v dobách, kdy nemá člověk, rodina či firma finanční rezervy, je pojištění jediným možným způsobem, jak řešit vážné životní obtíže, následky katastrof, nehody a havárie. Pro velkou část našich klientů je vozidlo dokonce nezbytným „pracovním nástrojem“, bez něhož se nedostanou do práce, neodvezou děti do školy či nenakoupí.

Ovlivňuje současná doba chování klientů v pojištění motorových vozidel? Nesetkáváte se například s častějšími pokusy o podvody?
Zejména u havarijního pojištění vidíme snahy klientů o rozložení plateb nebo se zajímají o výši spoluúčasti. Ale na druhé straně mají zájem být u silného pojistitele, který nabízí kvalitní produkt a silnou a férovou likvidaci. Co se týká pojistných podvodů, v loňském roce jsme v pojištění motorových vozidel řešili téměř 300 podezřelých případů a podařilo se nám prokázat podvody v hodnotě asi 20 milionů korun. Za polovinu letošního roku jsme již téměř na shodných číslech jako za celý předchozí rok. Nárůst souvisí jak s nárůstem pojistných událostí po covidové době, tak s nepříznivou ekonomickou situací a snaze získat navíc nějaké finanční prostředky.

Přečtěte si také