Zakázková výroba se cenově nemůže rovnat masově produkovaným výrobkům, zejména těm zahraničním. „Nikdy jsme nechtěli konkurovat cenou, jsme česká značka, zaměstnáváme české lidi, poslední řemeslníky v tomto oboru. Konkurujeme kvalitou výrobků a služeb,“ vysvětluje Ivan Petrův, ředitel společnosti Brašnářství Tlustý, která se zaměřuje na výrobu kožených produktů.
S rostoucími náklady firma zvýšila svoje ceny. „Za jedenáct let jsme oživili mrtvý obor a přinášíme výjimečně výrobky, které vydrží roky. Používáme stejné materiály jako věhlasné módní domy. Jsme hrdí na českou značku a chceme nabídnout vrcholnou řadu výrobků pro nejnáročnější,“ vysvětluje Petrův.
Výroba nemůže být levná
Firma chce zákazníkům dopřát to nejlepší. „Naši službu vyhledávají lidé, kteří chtějí výjimečný výrobek, ne něco z běžného obchodu. Zvyšuje se tak přidaná hodnota a míra personalizace výrobků, což Brašnářství Tlustý odlišuje od jiných značek,“ tvrdí Petrův. Firma se profiluje jako zakázkové brašnářství pro střední a vyšší střední třídu.
Personalizovaná výroba je v Česku i ve světě ojedinělá. Každý výrobek je originál, ušitý na míru konkrétnímu zákazníkovi, který si může vybrat materiál, barvy i kování a přidat monogram nebo logo. „Když přijedou návštěvníci ze světa, žasnou nad tím, že vyrábíme individuálně a za dostupné ceny,“ konstatuje Petrův.
Výrobky pro nejnáročnější
„Chceme, aby zákazníci měli české výrobky té nejvyšší kvality. Proto uvádíme řadu Tlustý Exclusive – výjimečné materiály, dokonalé zpracování, výrobky z této řady jsou vyrobeny v číslovaných mikrosériích nebo dostupné jen na dotaz,“ uvádí ředitel Brašnářství Tlustý. Příkladem je batoh Master se 122 dílci. „Každá velká značka má batoh na vrcholu svého portfolia, nám to trvalo deset let. Výsledek ale stojí za to, je to exkluzivní kus,“ dodává Petrův.
Firma nabízí i další modely pro náročnou byznysovou klientelu, například byznys messengery Manhattan. „Tyto kožené tašky jsou šité tak, jak se v Česku ani v běžné produkci nešije. Originální konstrukce, detailní výbava, špičkový materiál, dokonalé zpracování – to je status a vizitka pro byznysmeny,“ uvádí Petrův. Ceny těchto výrobků se pohybují od 30 do 60 tisíc korun i více.
„Lidé chodí s různými přáními a my se jim snažíme vyhovět,“ říká Petrův. Například náročná zákaznice si navrhla vlastní kabelku ve spolupráci s designérkou, materiál byl dovezen z Itálie a kování z Japonska. Spolupráce pro ni byla obrovským zážitkem. Dalším příkladem je český byznysmen v Singapuru, který měl přesnou představu jeho tašce. „Vznikl exkluzivní, krásný a funkční výrobek,“ konstatuje Petrův.
„Plníme přání zákazníkům, kteří chtějí originál na míru. Věříme, že zákazníci si rádi připlatí za individuálně udělanou věc. Nový pár bot nebo kabelka budou sloužit desítky let a podtrhnou osobnost,“ uzavírá Petrův s tím, že firma poskytuje nadstandardní služby, například servis a opravy až do konce životnosti produktu.
•