V segmentu retailu máme stoprocentní obsazenost

Nabídka flexibilních kanceláří myhive nám dává možnost reagovat na požadavky flexibility prostoru i času, říká Christian Traunfellner, Business Unit Manager společnosti IMMOFINANZ.

Mluví se o trendu návratu firem a zaměst­nanců do kanceláří. Sledujete tento trend i u vašich nemovitostí v Česku?
Je to dost individuální. V našich šesti pražských kancelářských budovách máme různé spektrum nájemců a záleží to na typu společnosti, segmentu a lokality; například IT či reklamní agentury se vrací částečně zpět. Jsou ale firmy, kde byl návrat do kanceláří povinný.

Vysvětlete ve zkratce kancelářský koncept myhive. V kolika budovách ho máte zavedený?
Myhive poskytuje prémiové flexibilní kanceláře. Interiér a služby nabízí atmosféru podobnou jako v hotelu a filozofie stojí na budování komunity a dlouhodobých vztahů s nájemci. Součástí konceptu jsou služby a prostředí, které je možné využít i po pracovní době, například tělocvična, kavárna, k dispozici je kolárna, sprchy. Během pracovní doby v budově funguje služba concierge, jsou tam sdílené zasedací místnosti. Především ale myhive nabízí kancelářské prostory všech velikostí, s možností pronájmu již od jednoho měsíce. To znamená, že si můžete pronajmout nejen jeden pracovní stůl, ale i celou kancelář s veškerým nábytkem a službami i na krátkou dobu jednoho měsíce. Immofinanz značku myhive představil v roce 2016 a první budovou v Evropě byl myhive Pankrác House. Dnes nabízíme stejné služby a koncept v budově myhive Palmovka. A nově do tohoto konceptu rebrandingujeme budovy Jungmannovu 15 a Jindřišskou 16.

Jak se myhive liší od ostatních kancelářských budov?
Myhive je jediným konceptem kombinujícím vysokou kvalitu moderního pracovního prostředí, flexibilitu, široké spektrum služeb a dobrou infrastrukturu. Nabízíme čtyři produkty, ze kterých si vybere jednotlivec, menší firma i velká nadnárodní společnost. Nové prostory coworkingu fungují dobře jak pro jednotlivce, kteří přicházejí zvenku, tak i naše současné nájemce. Ti mají dlouhodobě pronajaté prostory, a pokud si potřebují krátkodobě rozšířit kapacity, pronajmou si v daném časovém úseku odpovídající velikosti kanceláří prakticky ve stejné budově.

Společnost Immofinanz vyhlásila strategii čistých nulových emisí do roku 2024. Jaké kroky pro dosažení snížení emisí
v Česku realizujete?
Jsme si vědomi naší odpovědnosti s ohledem na klima a společnost. Udržitelná řešení jsou již léta důležitou součástí strategie Immofinanz napříč portfoliem i Evropou. To je také podpořeno naší ambiciózní strategií „nulové emise“. Veškeré kancelářské i retailové nemovitosti v Česku kryjí sto procent jejich spotřeby ekologickou elektřinou z obnovitelných zdrojů. Zelenou energii nakupujeme od roku 2021 od společnosti PRE. U našich nákupních parků STOP SHOP budujeme v regionech síť nabíjecích stanic pro elektromobily. A nejaktuálnějším krokem je výstavba solární elektrárny. Jako první projekt plánujeme v retailovém parku v pražských Horních Měcholupech, další pro STOP SHOP Třebíč. Postupně bychom chtěli solární energii rozšířit na všech dvanáct retailových parků v regionech Česka, záměr je také pro VIVO! Hostivař a kancelářské objekty.

Jakou obsazenost nemovitostí v Česku máte v současné době? Získali jste za poslední období nové nájemce?
V segmentu retailu dosahujeme stoprocentní obsazenosti. Tvoří ho dvanáct nákupních parků STOP SHOP a obchodní centrum VIVO! Hostivař. U kanceláří jsme na 98 procentech. Ukazuje se, že nabídka flexibilních kanceláří myhive nám dává možnost reagovat na požadavky flexibility prostoru i času. Pro naše nájemce je atraktivní, což odráží i nově získaní nájemci. Společnost SOLEK, podnikající v oblasti obnovitelných zdrojů, si vybrala budovu myhive Palmovka a dlouhodobě pronajala prostor 1 700 m2. V budově na Příkopě 14 jsme uzavřeli smlouvu na více jak 2 000 m2 se společností Lidl – přímo v centru města vznikne první atypická prodejna, nejprestižnější v Evropě. Nově jsme také otevřeli prodejnu německého řetězce TEDi ve VIVO! Hostivař.

Plánujete expanze a nové projekty?
Chceme i nadále rozšiřovat naše portfolio s ohledem na naše myhive kanceláře a STOP SHOP nákupní parky. Také plánujeme expandovat naše nemovitostní portfolio o cenově dostupné a udržitelné bydlení. Nově prezentovaná značka On Top Living zahrnuje přestavování jednopatrových STOP SHOP nákupních parků s cílem vybudovat nad nimi nízkonákladová a k životnímu prostředí šetrná místa pro bydlení. Ve Vídni se aktuálně připravuje první pilotní projekt, další je plánován pro srbské město Borča. V Česku máme vytipované lokality, kde by tento koncept dával smysl a dovolí realizaci územní plán.

Přečtěte si také