„V Máji, ale i v ostatních nově otevřených a renovovaných prodejnách, může zákazník vidět trendy, které může výhledově očekávat i na ostatních prodejnách,“ uvedla na slavnostním otevření prodejny generální ředitelka Tesco Česká republika Katarína Navrátilová.
Už od roku 1996 si návštěvníci obchodního domu Máj na Národní třídě v Praze mohli nakoupit v prodejně Tesco. Ta byla uplynulé dva roky, stejně jako celý obchodní dům v rekonstrukci a 24. června letošního roku po slavnostním znovuotevření, kterého se kromě generální ředitelky společnosti Tesco Česká republika Kataríny Navrátilové zúčastnili také britský velvyslanec Matt Field, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza, předseda České federace potravinových bank Aleš Slavíček a Store Manager Tesco Národní Přemysl Bareš, přivítala v novém kabátě též první zákazníky. Podle generální ředitelky Navrátilové je na co se těšit.
„Vzhledem k té historii od roku 1996 se k znovuotevření prodejny Tesco v obchodním domě Máj pojí jistá nostalgie. Já sama jsem do společnosti Tesco přišla o čtyři roky později, ale i tak mám větší část působení v Máji odžitou, a po celou dobu to pro nás byla strategická pobočka, kde lidé nakupovali rádi. Vážíme si opětovného napojení na historii, ale spatřujeme krásu též v tom, že na Starém městě, které je historické, umíme přinést zákazníkům moderní obchod, kde věříme, že si každý zákazník z široké palety těch, kteří pobočku v Máji navštíví, nakoupí a bude spokojený,“ řekla pro Euro Navrátilové.
Nová prodejna je podle Navrátilové odrazem moderních trendů jak v tom, jak má v současné době podobný obchod vypadat co do designové stránky a rozvržení prodejní plochy, tak trendů v udržitelnosti. Samozřejmostí je úsporné LED osvětlení a díky zavíratelným chladicím boxům dochází k úspoře jak energií, tak uhlíkové stopy, přičemž energie jak pro chladící boxy, tak pro rozpékací pece v pekárenské části prodejny nakupuje Tesco z obnovitelných zdrojů. Ty samé trendy Tesco sleduje nejen v Máji, ale i v ostatních nově otevřených provozovnách, kupříkladu té v Odolene Vodě, ale i v těch, které aktuálně prošly rekonstrukcí. Na to, co zákazníci uvidí v Máji, se podle Navrátilové budou v dohledné době moci těšit i v dalších provozovnách.
Jediné, co je podle Navrátilové konkrétně v Máji možná trochu odlišné od ostatních prodejen Tesco, je přizpůsobení sortimentu lokalitě a dedikace prostoru jednotlivým typům produktů. „Vycházeli jsme nejen z vlastních dat o tom, jak na daném místě zákazníci nakupovali před dvěma lety, když byla zahájena rekonstrukce, tak i z toho, jaké aktuální trendy momentálně vidíme na trhu,“ uvedla Navrátilová. „Kdybych měla být konkrétní, v Máji naleznou zákazníci větší prostor věnovaný tzv. ready meal, tedy hotovkám s nápojem za zvýhodněnou cenu, bagetám a sendvičům. Je zde i výrazně větší prostor pro chlazené nápoje a alkohol. Celkově byl sortiment přizpůsoben tomu, jaký očekáváme profil zákazníka. Celkem nabízíme zhruba 12 400 výrobků, což je na středně velký hypermarket opravdu hezké číslo,“ dodala generální ředitelka.
Co se designového řešení prodejny týče, přiznává Navrátilová, že pro dřevěné vizualizace a označení některých modulů na prodejní ploše čerpalo Tesco inspiraci naší mateřské společnosti ve Velké Británii, kde už takovéto obchody nějakou dobu fungují. „Maximum nejnovějších trendů z Británie jsme právě v Máji přenesli do Česka,“ říká Navrátilová s tím, že oceňuje provázanost znovuotevřené prodejny v Máji s domovskou zemí společnosti, kterou během slavnostní akce reprezentoval její velvyslanec v České republice Matt Field. „Spolupráce s panem velvyslancem a jeho účastni si nesmírně vážím. Symbolika toho, že na Máji jsou instalace britských Spitfirů a bude zde i expozice věnovaná českým letcům u Royal Air Force pro mě znamená hodně, protože se z titulu své pozice generální ředitelky zabývám tím, aby celková myšlenka dávala lidem smysl. Jsme prostě v prostředí, kde se to hodí. Je to krásná symbolika a pro nadšence do historie je to milá ukázka toho, jak hluboké jsou kořeny česko-britské spolupráce,“ uzavírá Navrátilová.
•