Společnost Tulipa Praha se specializuje na velkoobchodní prodej řezaných květin, hrnkových květin, dekorační zeleně a floristických potřeb. Jejím cílem je nabídnout pod jednou střechou vše, co potřebují jak klasická květinářství, tak i nejnáročnější klienti z řad floristů. Již od roku 2014 její pracovníci i management využívají informační systém Helios z produkce Asseco Solutions.
Tulipa Praha dováží květiny z celého světa, především z nizozemských květinových burz. Spolupracuje též s pěstiteli květin z Jižní Ameriky, Afriky i dalších zemí v Evropě. I proto nabízí jeden z nejširších sortimentů řezaných květin na českém trhu.
Tulipa vznikla už v roce 1990 jako rodinný podnik. Nyní má společnost tři desítky zaměstnanců a klade důraz především na lidský přístup, a to nejen uvnitř firmy, ale hlavně vůči zákazníkům. Společnost disponuje jednou z největších prodejních ploch v České republice. Klimatizované prodejní a skladovací boxy s řezanými květinami se rozkládají na více než 200 metrech čtverečních, skleníky s hrnkovými květinami na více než 1 200 metrech čtverečních. Skladové zásoby včetně čerstvých květin firma doplňuje pětkrát týdně.
Software i hardware
Tulipa Praha využívá systém Helios už osm let. Jednatel společnosti Pavel Kusý potvrzuje, že si už bez podnikového informačního systému od Asseco Solutions neumí svůj pracovní režim představit. Přechod na nejmodernější verzi Helios iNuvio se odehrál v roce 2018 a zabral zhruba šest měsíců.
„Implementace probíhala asi půl roku před spuštěním, a i přes to, že firma přecházela od tužky a papíru. Většinu procesů se povedlo zmapovat a nastavit správně. Zapotřebí bylo vyřešit nejen software, ale i hardware. K tomu jsme museli vybudovat kvalitní wi-fi síť, vybrat správné terminály a tiskárny etiket pro čárové kódy,“ popisuje zkušenosti s digitalizací své firmy Pavel Kusý.
Po spuštění bylo zapotřebí doladit některé procesy, které Asseco Solutions připravilo pro Tulipu na míru.
Pro současnost i pro budoucnost
Již brzy po přechodu na novou verzi systému bylo patrné, že přínosy Helios iNuvio pro firemní procesy jsou velmi významné. Zefektivnila se kontrola zboží, kdy systém poskytuje přehled o pořizovací ceně zboží, včetně souvisejících nákladů, a dokáže správně vypočítat prodejní ceny. Firma využívá moduly a funkcionality, které slouží k řízení obchodního procesu, vedení skladu včetně WMS systému. Všechny agendy jsou provázány s účetnictvím.
Jak Kusý říká, velmi užitečný je pro jeho zaměstnance například i zakázkový import dokladů. Přímé pozitivní dopady na chod firmy se projevily v monitoringu oběhu zboží, došlo i k redukci chybovosti při výdeji zboží, který se navíc i zrychlil.
„Nikdo už si u nás ve firmě neumí představit práci bez Helios iNuvio,“ odpovídá jednatel Kusý na otázku, jak implementaci Helios iNuvio přijali řadoví zaměstnanci. Moderní ERP hraje samozřejmě pozitivní roli i při rozvoji a dalším růstu podnikání firmy.
•