Skloubit práci s domácností mi pomáhají pravidla a řád

Markéta Francová, úspěšná ředitelka franchisové pobočky OK POINT v Kladně a pětinásobná maminka, zná recept na spokojený pracovní a rodinný život.

  • 05. listopadu 2021

Co odstartovalo vaši kariéru na OK POINTu?
Před sedmi lety jsem se ocitla na životní křižovatce a přemýšlela, jak dál naložit se svým pracovním životem. Šťastná náhoda mě tehdy přivedla do finančně-poradenské společnosti Broker Consulting. Na jedné akci, které jsem se zúčastnila, firma poprvé představila projekt OK POINT. Okamžitě mě nadchl, a tak jsem se začala zajímat o možnosti vést jednu z jeho poboček. Tu kladenskou řídím od listopadu 2017.

Máte za sebou manažerské zkušenosti z korporátního prostředí. V čem vidíte největší rozdíly v porovnání s řízením franchisové pobočky?
Právě díky zkušenostem z managementu nadnárodní společnosti i z vlastní firmy znám velmi dobře výhody i nevýhody obou modelů fungování. OK POINT představuje to nejlepší z obou z nich. Zde máme pevné zázemí franchisora, který nám poskytuje kompletní podporu v právní oblasti, IT nebo marketingu. Na pobočce se tak můžeme plně soustředit na to, co nás baví a těší nejvíc, což je práce s klien­ty a realitní obchody, zejména developerské projekty.

O co všechno se na pobočce staráte?
Zajišťuji celkový chod OK POINTu. Zodpovídám za jeho obchodní výsledky a za jednání s klienty. Mám také na starosti vedení zaměstnanců, dodržování všech legislativních nařízení a mnoho dalšího.

Jak velký je váš tým a s čím vám pomáhá?
Na pobočce je nás aktuálně osm. Někteří kolegové zajišťují kompletní proces spojený s prodejem nemovitostí, další pomáhají klientům správně nastavit finanční plány podle jejich potřeb a cílů.

Plánujete tým rozšířit? Jaké vlastnosti a dovednosti by měl mít váš potenciální zaměstnanec?
Na rozšíření týmu už aktivně pracuji. Naší pobočce se velmi daří, máme nyní rozjednanou řadu realitních obchodů, takže posílení týmu je rozhodně namístě. A co by měl nový kolega splňovat? Měl by být samostatný, flexibilní, neměl by se bát požádat o pomoc, měl by zvládat řešit i nepříjemné situace, mít pohodový vztah s ostatními a hlavně velké nadšení pro naši práci.

Aby byl člověk dobrým manažerem, musí jít příkladem a své práci věnovat hodně času a energie. Jak tohle všechno zvládáte skloubit s rolí matky pěti dětí?
Chcete-li dobře fungovat v práci i doma, musíte mít nastavena pravidla a řád, jinak se může fungování v práci nebo v rodině překlopit do anarchie, kde si bude každý dělat, co chce. Řídím se Paretovým pravidlem 80/20, tedy že 80 procent našeho vynaloženého úsilí přináší jen 20 procent výsledků, kterých jsme tím dosáhli. Abych byla maximálně efektivní, snažím se v práci věnovat těm 20 procentům činností, jež mají nejvyšší přidanou hodnotu, ostatní činnosti deleguji. Doma to funguje podobně: chci trávit co nejvíc času s dětmi, takže uklízení a jiné neoblíbené a neuspokojivé činnosti mohu delegovat.

O jaké služby mají vaši klienti momentálně největší zájem?
Vedle možností, jak své úspory dobře ochránit před inflací, se klienti nejvíc zajímají o nákup nemovitostí, kde je v porovnání s předchozími lety obrovský převis poptávky nad nabídkou. S poptávkou po nemovitostech pak úzce souvisí poptávka po hypotékách. Ta byla v minulých měsících rekordní, ale uvidíme, jak se na ní projeví zvýšení úrokových sazeb.

Úrokové sazby i ceny nemovitostí jdou stále nahoru. Myslíte, že tím zájem Čechů o vlastní bydlení začne upadat? Projevuje se už tento jev na vašem OK POINTu?
Češi mezi ostatními Evropany vynikají v preferenci vlastního bydlení nad nájemním. Otázkou je, jak se do jejich uvažování promítne aktuální ekonomická situace. Někteří z nich si už vlastní bydlení kvůli rostoucím úrokovým sazbám nebudou moct dovolit. Možná přibude více takzvaných rodinných hypoték, kdy rodiče dají dětem do zajištění svou vlastní nemovitost nebo jim dočasně pomohou s bonitou.
Na naší pobočce jsme zatím nezaznamenali pokles poptávky po vlastním bydlení ani po hypotékách. Sledujeme však, že klienti, kteří mají volné prostředky, si jako jedno z „proti­inflačních“ řešení volí investici do nemovitosti. Aktuál­ně poptávají především menší byty.

Když mluvíte o investicích, pozorujete v tomto směru větší zájem u klientů? Jaké jsou obecné zásady investování?
Ochrana financí našich klientů před inflací je jedním z hlavních cílů, s nimiž jim na pobočce pomáháme. Investování je určitě vhodným řešením. Jeho pravidla jsou jednoduchá. Nejprve je nutné znát investiční profil klienta a dobu, po kterou chce investovat, podle toho pak lze vybrat vhodný produkt. Z dlouho­dobého hlediska se vedle už zmíněných investic do nemovitostí obecně doporučuje zvolit pravidelné investování do smíšených podílových fondů.

Přečtěte si také