Před nedávnem jsem založil e-commerce kalendář, sdílený Google kalendář s přehledem všech nejzajímavějších (100+) e-commerce akcí včetně té mé, kterou plánuji na 5. října 2023. Kalendář sdílím zdarma.
Zhruba pět let navštěvuji e-commerce akce, kde se kromě budování svého brandu věnuji především networkingu. I díky tomu jsem zjistil, že největší poptávka je právě po něm. Přibližně 90 procent akcí začíná a končí networkingem během programu. To vidím jako kámen úrazu číslo jedna. Rovněž jsem vypozoroval, že řada lidí bohužel neví, jak navázat první kontakt s někým, koho neznají, a jak dále networkovat. Ono to totiž není vůbec jednoduché.
O důležitosti networkingu netřeba dlouze vyprávět. Důležitou roli hraje jak u lidí, kteří chtějí posunout svůj byznys, tak u lidí, kteří se chtějí vzdělávat a rozšiřovat své obzory. Musím přiznat, že nejvíce zajímavých informací jsem se dozvěděl právě díky networkingu.
Proto jsem se rozhodl uspořádat primárně networkingovou akci Meet&Deal. Po celou dobu mohou návštěvníci využít služeb takzvaných propojovátorů, kteří rádi pomohou při seznamování a v případě potřeby „dohlédnou“ na small talk.
Akce Meet&Deal se zúčastní zajímaví lidé z řad majitelů firem, investorů a top manažerů přes vybrané specialisty z oborů souvisejících s e-commerce až po influencery. Mezi 150 návštěvníky se objeví například Milan Polák, Jonáš Čumrik, Martina Bechyňová, Tomáš Braverman nebo Milan Šmíd.
IMBase – největší databáze influencerů
Pomáhám firmám využít potenciál sociálních sítí pro jejich byznys. Stále se věnuji sledování trendů a tvorbě strategií pro jejich efektivní používání. Již několik let se pohybuji mezi influencery a postupně buduji a aktualizuji jejich databázi na CZ & SK úrovni. Ještě před rokem databáze čítala 700 influencerů. Dnes díky novému projektu IMBase obsahuje 10 tisíc influencerů včetně řady užitečných dat. Scraping gear ruční sběr dat nám dává možnosti a konkurenční výhodu v obrovském rozměru, protože nic obdobného na trhu zatím nebylo.
Spolupráce s influencery by měla odrážet nastavenou strategii, propojenou s dalšími kanály (sociální sítě, e-mailing apod.) v závislosti na odvětví a dalších faktorech. Za neméně důležitý považuji výběr vhodných influencerů. IMBase umožňuje na jednom místě vyhledávat influencery nejen podle počtu sledujících, ale také například podle zájmů, možného dosahu, růstu nebo třeba štítků. To se hodí třeba při hledání influencerů vhodných pro dané odvětví (rodiče dětí, majitelé mazlíčků a podobně) či pro zjištění informací, zda již nespolupracují s konkurencí.
Influencer marketing a Digisemestr
Influencer marketing mě neustále fascinuje a zároveň mám kolem sebe spoustu lidí, kteří to mají stejně. Proto aktuálně domlouváme natáčení 2. dílu online lekce pro Digisemestr. První díl jsme společně s Jindřichem Fáborským natočili v roce 2022 a hned na začátku letošního roku jsme věděli, že to již nestačí. Influencer marketing se vyvíjí tak rychle, že jsme se rozhodli na to zareagovat, aby byl obsah lekce stále přínosný. Tentokrát jsem spojil síly s Jonášem Čumrikem, se kterým se budeme bavit o tom, kam se influencer marketing za ten rok posunul, jak na něj nahlížet dále a jak co nejvíce využít jeho potenciál.
za5dvanáct stále tiká
I nadále se věnuji marketingovým aktivitám v rámci projektu za5dvanáct – e-shop (dříve i kamenná prodejna) s hodinkami, šperky a doplňky. Řadu aktivit jsme sice utlumili, ale stále na tom s chutí společně s Davidem Čápem pracujeme.
V neposlední řadě pracuji na tom, jak posunout a kam směřovat svůj brand byAndré. Loni jsem připravil a vydal limitovanou kolekci triček s custom střihem a jednoduchým designem pro lidi, kteří nechtějí nebo nemohou nosit konfekci. Uvidíme, co bude příště.
•