Připraven ke skoku

Nový Peugeot 408 je vskutku ojedinělý a okázale stylový. Je to také další přírůstek do neustále se rozšiřující skupiny tzv. crossoverů, tedy automobilů, které si od všeho berou něco. A že se ten výběr francouzským inženýrům povedl, o tom jsme měli možnost se důkladně přesvědčit.

Novinka od Peugeotu už na první pohled zaujme svým designem. Zpředu se pyšní nápadnou maskou chladiče s LED světlomety a vertikálními diodovými linkami na bocích. Na druhém konci pak zaujme svažující se linií, zajímavými lampami a výrazným difuzorem v zadním nárazníku. Designéři prostě popustili uzdu své fantazii a vysekli nádhernou siluetu se splývavou zádí, kterou navíc v duchu aktuálních trendů oproti sourozencům o pár centimetrů přizvedli a oplastovali. Výsledkem je buď přikrčené SUV, nebo naopak „naježený“ hatchback – záleží pouze na vašem úhlu pohledu.

Uvnitř nového Peugeotu 408 nás mile překvapil více než dostatečný prostor, který vpředu rámuje zajímavá palubní deska. Okna jsou však poměrně nízká, takže výhled z vozu by mohl být lepší. Jenže kdo by to řešil, když se na displeji infotainmentu můžete za pomoci kamer rozhlížet doslova kolem dokola.

Malý volant, velké srdce

Zatím tedy vše dobré, jedna výtka ale přijít musí: volant. Nejenže je až komicky malý, ale zároveň skrz něj není vidět na displeje v kapličce přístrojů. Ano, víme, tento trend zahájil Peugeot už před lety, ale ani za tu dobu se tento designový experiment nepovedlo narovnat. Technologická výbava je jinak zcela na výši a zejména již zmíněný infotainment mile potěší kvalitou zobrazení, bleskovou odezvou a jakousi poctivostí, kterou byste třeba v japonských vozech hledali marně. Mezi promyšlené detaily, které nás zaujaly, pak patří třeba možnost přednastavit si asistenční systémy, které často vypínáte, a pak je jednoduše vypnout podržením tlačítka s obrázkem autíčka. Tím odpadá nutnost po každém usednutí za volant jednotlivé systémy vypínat jeden po druhém. Heuréka!

A teď to zásadní – motor. Námi testovaný Peugeot 408 poháněl benzinový tříválec 1.2 PureTech. I přes malý objem disponuje výkonem 96 kW a maximálním točivým momentem 230 Nm. Motor je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je nastavena na dosažení co nejnižší spotřeby, takže poměrně brzy odřazuje. Na pohodovou jízdu je to v pořádku, pokud ale potřebujete výkon tady a teď, musíte prošlápnout plynový pedál až na podlahu, chvilku počkat a pak teprve začne střelba. „Čtyřistaosma“ zrychlí z nuly na stovku za 10,4 sekundy, což objektivně není nic extra, ale na drag race si pořídíte stejně asi něco jiného, že? Podstatné je, že motor docela dobře zní a i spotřeba je příznivá. A to jsme ještě nemluvili o jízdních vlastnostech.

Peugeot 408 si totiž s grácií poradí nejen s pražskými uličkami se zpomalovacími prahy, ale také s okreskami za městem. Podvozek je komfortní a skvěle odhlučněný, takže ve městě se ozývá jen tlumené dunění a díry v silnici zaznamenáte jen lehce. A když se rozvášníte, snaží se držet krok, co to dá. Peugeot 408 ale není sporťák, takže limity motoru, převodovky i podvozku najdete poměrně rychle a uvědomíte si, že nejlépe je tomuto autu v pohodlném a klidném provozu.

Otázka vkusu

Nový Peugeot 408 na nás udělal celkově zajímavý dojem. Design auta je subjektivní záležitost a nám se rozhodně zamlouvá. Interiér oplývá moderními prvky a nabízí dostatek prostoru. Výhled dozadu by mohl být lepší, ale kamery a senzory tento nedostatek kompenzují. Auto je laděné na komfortní jízdu, ale nebrání se ani svižnějšímu tempu. Kolem a kolem je to velmi povedený balíček, který si vzal od všeho trochu, přesně jak jsme psali na začátku.

Pokud se vám tenhle francouzský elegán zamlouvá, počítejte však s tím, že si musíte připravit alespoň 830 000 Kč na výbavu Allure. Výbava GT startuje na 945 000 Kč, ke kterým přidáte pár prvků volitelné výbavy a rázem jste přes milion. Je to hodně? Je to v pořádku? Dnešní doba je taková, že se neodvažujeme hodnotit. Kdo Peugeot 408 chce, koupí si ho. A rozhodně neprohloupí.

Peugeot 408 GT 1.2 PureTech

  • Objem motoru: 1 199 cm3
  • Výkon: 96 kW (130 koní)
  • Točivý moment: 230 Nm
  • Zrychlení 0–100 km/h: 10,4 s
  • Kombinovaná spotřeba: 6,0 l/100 km

Přečtěte si také