Rozlehlá budova secesního domu nabízí návštěvníkům poutavou formou nejen detailní příběh prvního zlatého ležáku na světě. Vedle interaktivní expozice a školy čepování mohou návštěvníci zažít i neotřelou degustaci s pivním someliérem. A vypadá to, že se v Praze tomuto typu atrakce daří. Během prvního roku ji navštívilo přes 130 národností z celého světa a zařadila se mezi top 5 pražských atrakcí.
Značka jako turistický cíl
Značky dnes stále častěji tíhnou k tomu prezentovat své produkty jako zážitek. Vedle známých tematických parků, jako je Disneyland nebo Legoland, tak dnes stojí slavné značky alkoholu a spotřebního zboží, které otevřely svá návštěvnická centra a lákají turisty na unikání zážitky spojené se svými produkty. Vytváří tak prostor, ve kterém propojují hodnoty a produkty značky s emocemi návštěvníků.
V irském Dublinu tak například od roku 2000 funguje Guinness Storehouse, který se pravidelně řadí mezi nejoblíbenější světové turistické atrakce. Také pražská interaktivní audiovizuální expozice Pilsner Urquell: The Original Beer Experience je důkazem toho, že se tento koncept těší oblibě nejen mezi marketéry, ale také koncovými zákazníky. Během prvního roku fungování do historické budovy na Václavském náměstí zavítaly stovky tisíc návštěvníků a dle zástupců The Original Experience Company se tak atrakce dostala mezi pětici nejnavštěvovanějších turistických cílů v Praze.
„Tento projekt je jedinečný především svým provedením. Expozice mapuje a dává do souvislostí historické události, které vedly ke vzniku plzeňského piva, jak ho známe dnes. Pomocí nejmodernějších technologií umožňuje návštěvníkům tento fascinující příběh sledovat v přímém přenosu a zažít na vlastní kůži,“ říká Karen Hartley, generální ředitelka společnosti The Original Experience Company.
Místo, kde se značka mění v zážitek
Touha po hlubších zážitcích je zjevným trendem cestovního ruchu. Mileniálové, kteří tvoří významnou část návštěvníků těchto turistických atrakcí, raději investují své peníze do zážitků než do věcí. To se projevuje také v případě expozice Pilsner Urquell: The Original Beer Experience, která svým návštěvníkům nabízí více zážitků na jednom místě, a láká tak turisty z celého světa. „Projekt Pilsner Urquell Experience od svého otevření přivítal více než 130 národností z celého světa. Naší interaktivní expozici si teď nově návštěvníci mohou užít v deseti jazycích, přidali jsme polštinu a korejštinu,” dodává Karen Hartley. Expozici nejčastěji navštěvují turisté z Německa, Spojených států, Velké Británie, České republiky a Itálie.
Kromě interaktivní prohlídky si zde návštěvníci mohou na vlastní pěst vyzkoušet umění správného čepování piva ve škole čepování. Milovníkům jídla zase nabízí unikátní degustační menu, které k jídlům inspirovaným českou kuchyní páruje piva z různých koutů světa. Prostory přináší také řadu dalších sezonních aktivit. „Naším cílem je vytvořit místo, které představí tradici českého pivovarnictví a zároveň se stane společenským centrem, kam budou lidé rádi chodit a vracet se nejen za poznáním, ale i za zážitky a zábavou,” říká Romana Jedličková, marketingová ředitelka společnosti The Original Experience Company.
Školu čepování za první rok fungování absolvovalo téměř 6 000 účastníků. Kromě samotných zážitků si mohou návštěvníci odnést také originální značkové dárky, za poslední rok bylo například vyrobeno téměř 20 tisíc personalizovaných lahví a 8,5 tisíce speciálních gravírovaných půllitrů.
Trend brand homes je na vzestupu a stala se z něj klíčová součást moderního marketingu. Vedle zmíněného Guinness Storehouse dobře prosperují třeba The Home of Carlsberg v Kodani, Johnnie Walker Princess Street v Edinburghu či Apple Piazza Liberty v Miláně.
•