Peugeot opět posiluje na poli elektromobility, zavádí nové pohony a funkce

Automobilka Peugeot představuje další krok ve své elektrifikační strategii. Na český trh přináší několik klíčových novinek, které cílí jak na náročné řidiče hledající výkon a výbavu, tak na rodiny a firmy preferující praktičnost a udržitelnost.

  • 04. června 2025

Dual Motor: výkon i inteligentní řízení trakce

Nejvýraznější novinkou je technologie Dual Motor, kterou jako první obdrží nejnovější elektrická SUV E-3008 a E-5008. Tato technologie nabízí pohon všech kol i vysokou dynamiku – kombinuje dva elektromotory o celkovém výkonu 325 koní. Motory fungují souběžně a rozdělují si výkon podle zvoleného jízdního režimu:

  • Normal klade důraz na efektivitu při každodenním cestování,
  • 4WD zajišťuje rozdělení výkonu 50:50 mezi nápravy pro náročné podmínky,
  • Sport poskytuje maximální dynamiku,
  • Eco omezuje výkon pro co nejšetrnější jízdu.

V režimu Normal umožňuje lithium-iontová baterie s využitelnou kapacitou 73 kWh modelu E-3008 dojezd až 487 km, u E-5008 pak činí 465 km. Rychlonabíjení z 20 % na 80 % trvá přibližně 30 minut. V České republice budou tyto modely k dispozici ve druhé polovině roku 2025 – E-3008 za 1,54 milionu Kč, E-5008 za 1,625 milionu Kč.

Pětimístné SUV s rekordním zavazadlovým prostorem

Peugeot zároveň rozšiřuje nabídku SUV o pětimístnou variantu modelu E-5008, která osloví zákazníky preferující maximální praktičnost. V základním uspořádání nabízí zavazadlový prostor o objemu 994 litrů, po sklopení zadních sedadel až 2 310 litrů – nejvíce v dané třídě.

Zákazníci si tak mohou vybrat mezi pěti- a sedmimístnou verzí podle priorit – buď maximální přepravní kapacitu, nebo flexibilitu pro větší počet cestujících. Hybridní pětimístná verze začíná na 810 tisících Kč, elektrická na 1,07 milionu Kč. Nové uspořádání je k dispozici i pro hybridní pohon bez nutnosti externího nabíjení.

Vylepšení pro městské elektromobily

Změnami prošly i menší modely E-208 a E-2008. Elektrický Peugeot E-208 s výkonem 156 koní nyní nabízí dojezd až 432 kilometrů dle metodiky WLTP, což jej řadí na vrchol svého segmentu. Standardní výbava zahrnuje funkci Smart Battery Management, která při střídavém (AC) nabíjení omezuje nabití na 80 % a tím prodlužuje životnost baterie.

Novinkou je rovněž technologie V2L (vehicle-to-load), umožňující napájet externí zařízení – například elektrokola, nářadí nebo osvětlení – přímo z vysokonapěťové baterie vozu. Tato funkce podtrhuje ambici značky rozšířit využitelnost elektromobilů i mimo běžnou jízdu.

Strategická pozice na evropském trhu

Peugeot v současnosti nabízí nejširší elektrifikovanou modelovou řadu mezi evropskými mainstreamovými značkami – celkem 12 modelů, z toho devět osobních a tři užitkové vozy.

„Díky modernizované nabídce a stabilnímu postavení v oblasti elektrifikace máme potenciál úspěšně čelit výzvám bezemisní mobility. Cílem je nabídnout dostupnou elektromobilitu bez kompromisů ve výbavě ani užitné hodnotě,“ říká Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v Česku.

Přečtěte si také