Od roku 2020, kdy byl model uveden na trh, se jedná už o třetí navýšení. Celkově si Peugeot E-208 polepšil o téměř sto bezemisních kilometrů. Tento výsledek potvrzuje strategii automobilky zaměřenou na maximální efektivitu a konkurenceschopnost.
Peugeot E-208 přišel na trh v roce 2020 s dojezdem 340 km. Už tehdy se stal etalonem ve svém segmentu a vysloužil si prestižní titul Evropské auto roku. Během následujících let prošel několika vylepšeními – například díky novému tepelnému čerpadlu v roce 2022 stoupl dojezd na 362 km, o rok později s faceliftem a novou 51kWh baterií na 400 km. Letos pak přišlo nejnovější navýšení na 433 km, a to bez změny kapacity – pouze s novou bateriovou technologií.
Evropský lídr zatím bez české dominance
Zatímco na evropském trhu je E-208 dlouhodobě nejprodávanějším malým elektromobilem, v České republice zatím tuto pozici nezaujímá. Na domácím trhu se z elektrických peugeotů daří nejlépe modelu E-2008. To se však může změnit. Peugeot totiž v roce 2024 výrazně zlevnil elektrické verze svých modelů – E-208 konkrétně o 130 000 Kč. Výsledná cena startuje na 670 000 Kč, což jej staví do nové cenové relace i pro širší veřejnost. To potvrzuje i ředitel prodeje Peugeot Filip Lapka: „Pozitivní je, že velká část našich elektrických vozů je objednávána soukromými klienty, což značí, že elektromobilita v Česku už není jen doménou firemních flotil.“
Efektivita podložená testy a nové chytré funkce
Peugeotu E-208 na evropském trhu pomáhá i fakt, že se stal vítězem nezávislého německého testu ADAC Ecotest 2024, kde byl vyhodnocen jako nejefektivnější vůz evropského trhu. Za tím stojí kombinace pohonné jednotky o výkonu 156 koní (115 kW) a optimalizované elektroniky. Dalším prodejním argumentem vozu je integrace funkce Trip Planner – praktického a efektivního nástroje, který pomáhá řidičům plánovat trasu s ohledem na aktuální stav baterie, dostupné nabíjecí stanice, profil trasy či dopravní situaci. Nechybí ani možnost omezení nabíjení na 80 %, což prodlužuje životnost baterie – detail, který ocení zejména fleetoví provozovatelé.
Obousměrné dobíjení jako vstup do nové éry mobility
Zásadní inovací je technologie Vehicle to Load (V2L). Ta umožňuje využívat baterii vozu k napájení externích zařízení – od elektrokol přes pracovní nástroje až po osvětlení. Výkon systému činí až 3,5 kW, což představuje praktický nástroj zejména pro uživatele na cestách nebo při práci v terénu. Tato technologie bude v dohledné době rozšířena i na další modely značky.
•