PEUGEOT 2008: vstříc novým trendům

Peugeot 2008 vás zaujme na první pohled. Jeho mladistvý a svěží design si okamžitě zamilujete, stejně jako jeho prostorný a útulný interiér, který je vždy připraven zahrnout vás nekonečným komfortem a překvapit nečekanými schopnostmi.

Není divu, že toto malé městské SUV je dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky Peugeot u nás. Jeho kompaktní rozměry a příznivá cena ovšem neznamenají, že zůstává oproti vyšším segmentům ochuzen. Naopak! V nejnovějších trendech automobilového světa, jako jsou elektrifikace a autonomní řízení, má před ostatními náskok.

První, čím vás Peugeot 2008 okouzlí, je jeho vnější vzhled. Čelní maska s LED světly ve tvaru lvích drápů působí sebevědomě a současně elegantně. Stejný motiv se objevuje i v zadní části, kde jsou drápy spojeny černým lesklým pásem. Efektně působí také černá střecha Black Diamond a dvojitá koncovka výfuku. Na bočních plochách designéři použili zajímavé trojúhelníkové linie, čímž docílili dynamických a atraktivních tvarů. Inovativní řešení vozu Peugeot 2008 ocenila i mezinárodní porota prestižní soutěže Red Dot Award 2020 a udělila mu cenu za design v kategorii „Product Design“.

Nechte se vézt

Další silnou stránkou Peugeotu 2008 je výbava, zejména pak prvky z oblasti autonomního řízení. Zde jsou klíčové dva systémy, které fungují současně: adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu Lane Positioning Assist. Adaptivní tempomat udržuje navolenou vzdálenost od vozu jedoucího před vámi. Váš vůz automaticky zrychluje či přibržďuje, v závislosti na tom, zda jeho kamera registruje jiné vozy v blízkosti. Dokonce zvládne i poskakovat v koloně, kde automaticky adaptuje rychlost až do úplného zastavení vozu.

Druhá funkce Lane Positioning Assist zase udržuje vůz na silnici v daném pruhu. V praxi to vypadá tak, že vůz koriguje volant a ovládá plynový i brzdový pedál. Vy jen dohlížíte. Je to jednoduché, pohodlné a bezpečné. A kolik celý systém poloautonomního řízení stojí? U nižších verzí výbavy si za ni připlatíte 15 tisíc korun, s nejvyšší úrovní GT Pack ji máte v ceně.

Odpustí řidičské chyby

Peugeot 2008 dostal do vínku bohatou výbavu. Zahrne vás spoustou asistenčních systémů, které zabrání nehodám, jejichž příčinou bývá nejčastěji nepozornost při řízení. Začněme systémem automatického nouzového brzdění, který ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty. Dokáže spolehlivě a včas zaregistrovat hrozící kolizi a bez otálení řidiče varuje světelným a zvukovým signálem. Pokud se nedočká reakce, sám dupne na brzdy.

Za zmínku stojí také další prvky výbavy modelu Peugeot 2008, které vám usnadní život a prominou nejednu řidičskou chybu. Jmenujme například Park Assist, který automaticky zaparkuje i vyparkuje vaše auto kolmo či do řady, a to s rozestupem pouhých 60 cm. Užitečné je také automatické přepínání dálkových světlometů zlepšující koncentraci nebo systém čtení dopravního značení, který pozná kromě značek omezujících rychlost i stopku nebo zakázaný směr jízdy. S elektrickou parkovací brzdou už se nikdy nebudete bát, že zapomenete zatáhnout „ručku“, a systém sledování mrtvého úhlu vám dodá sebejistotu v hustém provozu.

Bez emisí, hluku a vibrací

Hledáte-li vůz pro každodenní cesty zejména ve městě a současně máte možnost pravidelného dobíjení, pak zvažte nákup vozidla s elektrickým pohonem. S elektromobilem e-2008 se nemusíte bát ani vyjet z města či do náročnějšího terénu. SUV charakter vozu spolu s dojezdem na elektřinu až 310 kilometrů vám umožní cestovat dle libosti.

Peugeot e-2008 je poháněn elektromotorem o výkonu 100 kW a s točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě a zajišťuje snadné řízení ve všech situacích. V podlaze vozu je uložena baterie o kapacitě 50 KWh. Dobíjení vozu je velice snadné, vystačíte si s běžnou domácí zásuvkou. Optimálním řešením je ovšem Wall box, se kterým váš Peugeot e-2008 dobijete za přibližně 5 hodin. S výběrem a instalací Wall boxu vám pomůže web PeugeotElektromobilita.cz, kde najdete mimo jiné i mnoho užitečných rad.

Je z čeho vybírat

Nabídka konvenčních verzí je navzdory drakonickým emisním normám stále široká. Zahrnuje naftové motory o objemu 1,5 litru a výkonu 110 nebo 130 koní. Slabší diesel vás potěší úspornou jízdou se spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 116 g/km.

Benzínové agregáty mají shodně objem 1,2 litru, výkonové varianty pak poskytují volbu 110, 130 nebo 155 koní. Nejsilnější benzín nadchne všechny milovníky dynamické jízdy. Z nuly na sto zrychlí za pouhých 8 vteřin a maximální rychlost dosahuje obdivuhodných 208 km/h.

Více na peugeot.cz.

Přečtěte si také