Penny opět podpoří sport v regionech

Druhý ročník projektu Hýbeme se hezky česky: obchodní řetězec zdvojnásobil výhry na více než deset milionů korun.

Pro letošní rok připravil obchodní řetězec Penny druhý ročník projektu Hýbeme se hezky česky, jehož cílem je přispět ke zdravému pohybu a podpořit sport ve všech regionech Česka. Nově k němu motivuje i hlasující a umožňuje zapojení všech věkových kategorií. Pro zúčastněné jsou nachystané ceny v celkové hodnotě více než deset milionů korun. Tváří kampaně je fotbalový internacionál Vladimír Šmicer.

„Když jsme loni přišli s projektem na podporu dětského sportu, přáli jsme si, aby děti a jejich rodiče zaujal, ale netušili jsme, jak velký ohlas bude mít. Proto bylo jasné, že budeme pokračovat a svou pomoc rozšíříme. Letos proto navyšujeme podporu na dvojnásobek a celková hodnota výher přesáhne deset milionů korun. Chceme ke sportu a pohybu motivovat všechny věkové kategorie a také veřejnost, která dostává možnost vlastním pohybem navýšit podporu pro týmy ve svém regionu,“ popisuje Jens Krieger, generální ředitel Penny.

Ještě víc motivovat

Také letos je Česko rozděleno do 155 mikroregionů a v každém odměněni tři finalisté na základě hlasování veřejnosti. Všechny vítězné týmy obdrží 15 tisíc a další dva v pořadí pět tisíc korun.

„Přemýšleli jsme, jak ještě více motivovat lidi k pohybu. Proto jsme v duchu našeho motta ,Rozhýbejme celé Česko‘ rozhodli, že v každém regionu budou moci lidé sbírat pro svůj tým kilometry, ať běháním, nebo chůzí, a finalistům, pro něž jejich fanoušci nachodí nebo naběhají v daném mikroregionu více než deset tisíc kilometrů, věnujeme navíc deset tisíc korun,“ popisuje letošní novinky Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu Penny. Celkem tedy může jeden tým v mikroregionu získat až 25 tisíc a další dva až 15 tisíc korun.

Partnery projektu jsou stejně jako loni Česká obec sokolská a Asociace školních sportovních klubů, jejichž prostřednictvím budou osloveny tisíce týmů v celém Česku. „Zejména spolupráce se Sokolem se loni ukázala úspěšná. Proto jsme se rozhodli ji letos zintenzivnit. Chceme oslovit všechny věkové kategorie, od nejmenších po dospělé, a členská základna Sokola je pro to ideální. Naše spolupráce, za niž jsme rádi, přesahuje hranice tohoto projektu – jsme například partnerem Sokolského běhu republiky. Snažíme se pohyb a amatérský sport podpořit na všech úrovních,“ dodává Vojtěch.

Pozitivní hodnocení

Hlavní tvář projektu Vladimír Šmicer ho podpořil už v loňském roce. „Dětský sport u nás potřebuje podporu. Když jsme jako kluci běhali venku, byla sice jiná doba, ale pohyb vždy dával, dává a bude dávat dětem nejen zdraví, rozvíjí také jejich dovednosti, a to i sociální. Učí se při něm chovat v kolektivu, jak se prosadit, kdy ustoupit, jak spolupracovat, poznávají vlastní tělo i své limity.

Sport se netýká jen výkonů, je to životní styl a aktivita, bez které našemu životu něco chybí. Děti dnes potřebují příklady, proto každá aktivita, již v této oblasti mohu jako kluk z venkova, který dostal příležitost a dokázal se dostat až do reprezentace a světových klubů, podpořit, je něčím, co má smysl,“ říká Šmicer, který odehrál 80 zápasů v reprezentaci, získal stříbrnou medaili na mistrovství Evropy v Anglii 1996 a vyhrál s Liverpoolem v roce 2005 Ligu mistrů.

Od 28. dubna do 18. května mohou trenéři a zástupci týmů registrovat svůj sportovní tým na stránkách www.hybemesehezkycesky.cz. Od 2. do 29. června pak bude probíhat hlasování, z něhož vzejdou finalisté. Ti se pak v září v dalším hlasovacím kole přímo na prodejnách utkají o výši podpory. V každém regionu se bude rozhodovat mezi třemi týmy a celkem jich bude oceněno 465, a to nejen finančně, ale i zdravými potravinami.

Loni se do projektu zapojilo více než 1 100 týmů z celého Česka. Finanční podporu v celkové výši téměř čtyři miliony korun si rozdělilo 455 finalistů. Zároveň týmy pro své členy obdržely zdravé potraviny se značkou Penny. Projekt pozitivně hodnotila laická i odborná veřejnost. Mimo jiné získal druhé místo v soutěži IMC Czech Awards v kategorii Charitativní a neziskový marketing, CSR kampaně.

Přečtěte si také