Pavel Kratochvíl: Prémiový bankéř 21. století pracuje se špičkovými technologiemi i důvěrou

Technologické inovace jsou nedílnou součástí bankovnictví. Dynamický rozvoj se nevyhnul ani pozici prémiového bankéře, která musí efektivně balancovat mezi osobním přístupem a digitálními službami. Spojením toho nejlepšího z obou světů se klientům dostává nadstandardních služeb, bankéři zase získali smysluplnou práci s méně rutinními úkoly.

  • 28. května 2025

Prémiové bankovnictví prošlo za poslední dekádu zásadní proměnou. Klasická představa bankéře ustoupila novému modelu, v němž se o monotónní úkony starají moderní nástroje a bankéř se může soustředit na vztah s klientem.

„Technologie mají v bankovnictví pevné místo. Bankéře však zastupují pouze tam, kde klient pocítí změnu k lepšímu a kde to bankéři usnadní práci – když se nad tím zamyslíte, je to naprostá win-win situace. Naším cílem není nahradit lidský kontakt, spíš ho chceme podpořit. A chytré nástroje nám pomáhají být klientům ještě blíž,“ vysvětluje Pavel Kratochvíl, Head of Erste Premier.

Kvalitní služby začínají u bankéře

Odborné znalosti jsou dnes samozřejmostí. Špičkový prémiový bankéř musí ale zvládat mnohem více: měl by být technologicky zdatný, proaktivně komunikovat s klientem a rozumět bankovním produktům i investicím, daním, nemovitostem a globálním trendům.

Pavel Kratochvíl. Foto: Erste Premier

„Máme digitální podporu, která dává smysl. Díky tomu, že bankéři nemusí denně řešit desítky rutinních úkolů, mohou vkládat energii a více pozornosti do klientů. Ti jsou na prvním místě a úkolem bankéře je být jim partnerem,“ doplňuje Pavel Kratochvíl.

Skutečný Premier bankéř je podle Kratochvíla osobitý a empatický profesionál s přesahem. Musí umět klientovi pomoci v každé fázi jeho finančního života, od koupě nemovitosti přes zajištění financování, právní poradenství až po vysvětlení daňových aspektů a rizik.

Moderní nástroje a individuální přístup

Erste Premier dnes spravuje finance více než 70 000 klientů a dosahuje bilanční sumy 273 miliard Kč. Bance s udržením pozice lídra segmentu prémiového bankovnictví pomáhá také upřednostňování kvality před kvantitou – každý prémiový bankéř má na starosti přibližně jen 350 klientů, díky čemuž je možné budovat pevné vztahy.

„Jak jsem už zmínil, moderní nástroje našim lidem šetří čas. Je důležité ale nezapomenout, že šetříme čas i klientům. Ti mohou spravovat své finance odkudkoliv a 24/7. Zároveň ví, že se mohou kdykoliv obrátit na svého bankéře – konkrétního člověka, kterého znají a kterému důvěřují,“ vysvětluje Pavel Kratochvíl. Součástí inovací jsou i platformy jako Online Premier centrum, virtuální poradce Hey George, FIT zóna nebo vzdálené investiční poradenství.

Digitalizace je úspěšná jen tehdy, když ji doprovází růst lidí. V Erste Premier proto bankéři využívají CRM systémy jako Salesforce, mají přístup k mentoringu, rozvíjí se prostřednictvím Byznys akademie, digitální knihovny a specializovaných školení. Nechybí ani osobnostní rozvoj – od emočního leadershipu až po Gallup.

„Technologie jsou skvělý sluha, ale bez kvalitních lidí by postrádaly smysl. Investujeme proto také do rozvoje našich bankéřů, kteří praxí získávají prvotřídní know-how a zároveň je naplňuje budování vztahu s klienty,“ uzavírá Kratochvíl. „Prémiové bankovnictví 21. století stojí na propojení lidské služby a digitálních prvků v produkt, který nejlépe odpovídá současným nárokům, tedy je maximálně flexibilní, odborný a lidský.“

Přečtěte si také