Partneři doma i v práci

Petr a Jana Linhartovi se pustili do společného franšízového podnikání v oborech financí a realit. Svůj OK POINT řídí jako rodinnou firmu, což jejich klienti velmi oceňují.

  • 19. dubna 2021

Vaše pobočka OK POINT funguje od poloviny března, kdy vládl nouzový stav. Proč jste zvolili právě toto načasování?

Petr: Otevření pobočky OK POINT jsme plánovali poměrně dlouho. Od první myšlenky založit si franšízovou pobočku až po první schůzku s klientem uplynulo přesně 286 dní. Za takovou dobu se může odehrát leccos, třeba i pandemie koronaviru. Při dlouhém investičním horizontu není důležité, jak člověk načasuje počátek. Kaž­dopádně loňský rok potvrdil, že náš podnik se dokáže dobře přizpůsobit jakékoli situaci.
Jana: Navíc máme i trochu štěstí. Současná koronavirová krize náš obor nelikviduje, ale naopak pomáhá k jeho pročištění a přesunu klientů směrem k prověřeným odborníkům. Zákazníci teď více než kdy jindy potřebují opravdovou péči a někoho, z koho bude vyzařovat klid a nadhled.

Měli jste nějaké předchozí zkušenosti s podnikáním?

Petr: Minimální. Od svých dvaceti let se věnuji finančnímu poradenství. Manželka má zase zkušenosti z mBank, kde pracovala jako retailová bankéřka. Sice jsme oba už řadu let OSVČ, dokonce jsme měli i několik asistentek, ale to skutečné podnikání začíná až teď s OK POINT.

Manželé Linhartovi.

Jak jste se o franšízovém konceptu OK POINT dozvěděli?

Petr: O tomto konceptu víme už několik let, jen nás nenapadlo se do něj zapojit. Líbil se nám, ale přece jen jsme trochu váhali, protože jsme o něm měli jen zkreslené informace z doslechu. Náš zájem o to zřídit si vlastní franšízu byl ale velký, a tak jsme si o pobočkách OK POINT zjistili fakta a přesná čísla. Najednou nám to celé začalo dávat smysl. Franšíza je ideálním řešením, jak mít vlastní firmu, kde je člověk svým pánem, a zároveň mít podporu a zázemí silného franšízora, tj. společnosti Broker Consulting.
Jana: Díky konceptu OK POINT získáváme prestiž a nové obchodní možnosti. Také nám umožňuje podílet se na směřování celé firmy. Takové věci jsou pro nás nesmírně důležité, i když se nedají vyjádřit čísly ani slovy.

Jak vaše pobočka nyní funguje? Nemají vaši klienti, s ohledem na současnou situaci, obavy z osobního setkávání?

Petr: Naopak. Klienti jsou zvědaví, jak naše pobočka vypadá, a navíc milují osobní setkání. Vzhledem k aktuální situaci se je snažíme v maximální míře brzdit, takže se většina naší práce přesunula do virtuálního světa videohovorů, telefonátů a komunikace přes sociální sítě. Ale oba se moc těšíme, až bude zase možné se v klidu vídat bez striktního dodržování všech hygienických opatření.

Jaké výhody podle vás přináší, když partneři podnikají společně?

Petr: Budujeme spolu něco velkého a jedinečného od úplných základů, takže veškeré strasti i radosti v práci prožíváme společně. Také nám to pomáhá lépe pochopit jeden druhého. Ve společném podnikání naplno využíváme silné stránky každého z nás. Manželka Jana o mně říká, že jsem chodící produktová databáze a kalkulačka. Dokážu si poradit se zpracováním někdy až enormního množství požadavků a úkolů najednou. Jana má na starost vztahy s klienty a zaměstnanci a dále kompletní marketing a komunikaci. Stará se také o realitní obchody a jejich prezentaci, administrativu a veškeré zázemí. „Pozdravujte Janinu/manželku“ je tím pádem asi nejčastější hláška mých klientů. Ti velmi oceňují, že OK POINT řídíme jako rodinnou firmu.
Jana: Sice spolu na pracovišti trávíme hodně času, ale kvůli rozdělení úkolů a zodpovědností se až tak často nepotkáváme. Proto vyhlížíme každou chvíli, kdy budeme mít čas jen sami na sebe, ať už to je dlouhá procházka, nebo společný odpočinek v sobotu odpoledne.

Franšízové pobočky OK POINT, za nimiž stojí společnost Broker Consulting ve spolu-
práci s mBank a MONETA Money Bank, propojují pod jednou střechou finanční služby s těmi bankovními a realitními. Více také na www.okpointy.cz a www.okpoint.tv, kde najdete zajímavá videa pro zájemce o vlastní podnikání s franšízou OK POINT.

Přečtěte si také