Ochrana informací v automobilovém průmyslu se stupňuje

Společnost EY s certifikací TISAX pomůže automobilovým dodavatelům v oblasti ochrany prototypů a dalších produktových informací.

Společnost EY získala v srpnu 2022 certifikaci TISAX, jež je vyžadována v automobilovém průmyslu. Jejím cílem je ochrana prototypů a veškerých informací o produktech, které automobilky sdělují svým dodavatelům. Společnost tedy nyní splňuje veškeré požadavky automobilového průmyslu na informační bezpečnost, a může tak nadále poskytovat kvalitní služby odpovídající povinnému standardu bezpečnosti. Zároveň může EY třetím stranám pomoci k získání vlastní certifikace.

Certifikace TISAX® je společný postup hodnocení a výměny informací pro automobilový průmysl. Norma se týká bezpečného zpracování informací od obchodních partnerů, ochrany prototypů a ochrany dat v souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR) pro případné obchody mezi výrobci automobilů a jejich poskytovateli služeb či dodavateli. TISAX je založen na dotazníku (ISA – Information Security Assessment), který vyvinula pracovní skupina VDA „Bezpečnost informací“. Dotazník vychází z klíčových aspektů mezinárodní normy ISO/IEC 27001 a byl rozšířen o novější verzi.

„K získání certifikace vedla náročná cesta, která prověřila důkladně nás i naše procesy. TISAX je velká výhoda při práci s klienty v automobilovém průmyslu. Jedná se o potvrzení naší důvěryhodnosti. Můžeme také pomoci třetím stranám v získání stejné certifikace,” uvedl Petr Knap, vedoucí partner společnosti EY pro automobilový sektor v regionu střední, východní a jihovýchodní Evropy a střední Asie.

Známka TISAX umožňuje společnosti EY vyhnout se duplicitním a vícenásobným posuzováním bezpečnosti informací ze strany různých zákazníků. Mezi účastníky systému TISAX® jí bude hodnocení bezpečnosti uznáno, tento vztah již nyní funguje se společností Volkswagen AG. Jedná se také o velkou konkurenční výhodu proti společnostem, které TISAX nemají. Kromě vyšší důvěry certifikace TISAX umožňuje společnostem uspořit čas a náklady díky zamezení duplicitního posuzování podle požadavků zákazníka. Pro EY je důležitá hlavně z důvodu spolupráce se zákazníky z automotive sektoru.

Přečtěte si také