Nové sedmimístné SUV Peugeot 5008 dorazilo do Česka, je luxusnější, vyspělejší a šetrnější

Prostorných vozidel segmentu střední třídy, která poskytují pohodlné svezení až sedmi cestujícím, je na současném automobilovém trhu jen pár. Elektromobily s dojezdem skoro 700 kilometrů jsou pak přímo vzácností. Ovšem vůz, který toto umí zkombinovat dohromady, je jen jeden, a to Peugeot 5008.

  • 15. listopadu 2024

Toto sedmimístné SUV má elektrický dojezd až 664 kilometrů, čímž je z hlediska konkurence absolutním unikátem. Kromě výrazně šetrnějšímu přístupu k životnímu prostředí se nový Peugeot 5008 může pochlubit i luxusním komfortem a nejvyspělejšími asistenčními systémy.

Z nabídky pohonů je zřejmé, že elektřina u Peugeotu 5008 hraje prim. Existuje totiž hned několik elektrických variant: o výkonech 210, 320 nebo 230 koní, s dvěma dojezdy a jako dvoukolka či čtyřkolka. Nicméně na benzínový motor se nezapomnělo. Sice nejezdí bezemisně, ale díky hybridnímu systému umí efektivně šetřit palivo, a to bez dobíjení!

Máte fotovoltaiku? Výborně!

K dosažení dlouhého elektrického dojezdu je třeba velká vysokonapěťová baterie. Ta v Peugeotu 5008 má kapacitu až 96,9 kWh. O takovém obřím úložišti, které hravě spolkne přetoky sluncem vyprodukované energie, snili v létě všichni majitelé fotovoltaických článků.

S takovou zásobou elektřiny jezdíte bez problémů celé jaro, léto i začátek podzimu zadarmo. I když ale fotovoltaiku nemáte a nakupujete energii za plnou částku, stále jezdíte přibližně pětkrát levněji než na benzin či naftu.

Raději benzin?

I přes veškeré výhody elektrického pohonu volí mnoho klientů vůz se spalovacím motorem. Důvodem je zejména nižší pořizovací cena vozu. Ta se v průměru pohybuje až o třetinu níže než u bateriového vozu. Dalším pádným důvodem pro pořízení konvenčního vozu je nemožnost domácího dobíjení. Proto Peugeot 5008 nabízí spalovací motor v kombinaci s minibaterií. Tento hybridní pohon se obejde bez dobíjecí infrastruktury. Dobíjí se totiž výhradně rekuperací. Oproti klasickým benzínovým motorům dokáže ušetřit až 15 % paliva a emisí.

Prémiový interiér

Podívejme se také do interiéru vozu. Zde je největším překvapením Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Tento systém posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky velkolepé jednadvacetipalcové plovoucí panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Zajímavý je také kompaktní sportovně laděný volant. A pochvalu si zaslouží i ergonomicky tvarovaná sedadla, která mohou být odvětrávaná, vyhřívaná a masážní. Revoluční jsou i adaptivní boční opěrky předních sedadel, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla.

Jako v bavlnce

Každý z pasažérů vozu Peugeot 5008 má nárok na maximální komfort, včetně těch sedících vzadu. Uveďme několik důkazů: sedadla druhé řady se dají nezávisle sklápět do pěti různých poloh, do třetí řady se díky unikátnímu systému Easy Access mimořádně pohodlně nastupuje, všechna sedadla ve voze mají nastavitelné opěrky hlavy, komfortní měkké sedáky a vysoká opěradla… A to není všechno! Dále jsou tu různé možnosti sklápění a posunování sedadel, což poskytuje spoustu volitelných konfigurací. Přitom zůstává zachována kapacita zavazadelníku. Je-li na maximu, dosahuje neuvěřitelných 1 815 litrů!

Nový Peugeot 5008 se prodává na cenu od 820 000 Kč, pětiletou záruku dostanete zdarma. Elektrické verze se pohybují za hranicí milionu korun.

Přečtěte si také