Neustále hledáme nové možnosti

Podle ředitele CrossCafe Davida Štanglera si franchisanti kupují tento byznys jako srdcovou záležitost. CrossCafe jim nabízí stabilní zázemí, dobrou návratnost investic i marketingovou podporu.

  • 05. listopadu 2021

Co charakterizuje CrossCafe jako franchisingový koncept?
Jsme česká síť kaváren původem z Plzně, kde od roku 2007 zlepšujeme den našim hostům výbornou kávou, ručně vyráběnými dezerty a čerstvými sendviči.

V čem považujete franchisingový koncept CrossCafe za silný?
Naším stěžejním produktem je kavárna CrossCafe, která nabízí to nejlepší z kavárenského trhu. Sázíme především na neopakovatelnou atmosféru, rychlou obsluhu a svobodu našich hostů, které po objednávce u baru už nikdo neobtěžuje s dalšími dotazy. A pak jsou tu naše poctivé, ručně vyráběné produkty a výběr z více druhů kávy na mlýnku.

V roce 2019 bylo CrossCafe vyhlášeno franchisorem roku. Čemu jste především vděčili za tento úspěch?
Rok 2019 pro nás byl úspěšný v mnoha ohledech, což podle mého názoru patřilo k rozhodujícím faktorům. Kromě otevření několika nových poboček jsme prožili obratově rekordní rok, zavedli jsme několik přelomových změn, mezi jinými systém obměňující se nabídky jednodruhové výběrové kávy na našich pobočkách, a představili jsme aplikaci pro náš věrnostní systém CrossCard.

Proč by si měl zájemce o franchisovou licenci vybrat právě CrossCafe?
Jednoduše protože s CrossCafe si kupuje byznys jako srdcovou záležitost. Jestli se něco opakuje na mých schůzkách s potenciálními franchisanty, tak je to věta: „Vždycky jsem chtěl mít svoji kavárnu.“ My takový sen umíme splnit a k tomu přidáváme zázemí silné značky, dobrou návratnost investice, a navíc se franchisant stává členem týmu, který táhne za jeden provaz.

Jak CrossCafe jako významný franchisor obstálo v boji s pandemií covidu-19?
Pochopitelně nás postihl propad obratu stejně jako celý náš obor. Bylo to extrémní období pro nás i pro naše franchisanty. Přesto jsme jej zvládli se ctí. Podnikli jsme kroky proto, aby CrossCafe z pandemie vyšlo jako ještě silnější společnost, než jakou bylo dosud. Ačkoli se situace znovu zhoršuje, snažíme se dívat dopředu. Příští rok chystáme otevření několika poboček, hledáme nové franchisanty a připravujeme spoustu novinek pro naše hosty.

V čem naopak pandemie CrossCafe obohatila?
U nás neustále hledáme nové možnosti. Spustili jsme e-shop, ve spolupráci s Dáme jídlo jsme začali s rozvozem a rozšířili jsme nabídku kaváren o prodej nové produktové řady „Na doma“. Hosté si tak mohou vychutnat třeba naši skvělou tomatovou polévku v pohodlí domova nebo kanceláře. Také jsme posílili naše výrobní kapacity. Ve výrobním závodě v Plzni už několik let pečeme a vaříme většinu našich produktů, například dorty, pečivo nebo polévky, a vyrábíme zde i privátní značky pro další zákazníky. CrossCafe je tak dnes nejen kavárenským řetězcem, ale i tradiční značkou ručně vyráběných dortů a dezertů.

Přečtěte si také