S nápadem přišel jeden z dobrovolníků. „Lidem se líbily čepice a trička, které jako dobrovolníci nosíme, a psali nám, že by je chtěli také a že za ně rádi zaplatí, a podpoří tak kampaň Danuše jak finančně, tak tím, že ji hrdě budou nosit na svém oblečení,“ uvedl Václav Veselý z Ústí nad Labem.
„Přišlo mi to jako skvělý nápad, jak dárcům alespoň symbolicky poděkovat za jejich podporu. Velmi dobře si uvědomuji, že podpořit něčí kampaň finančně už je obrovský závazek. O to více v situaci, která dnes panuje. Snažila jsem se, aby byly odměny co nejosobnější a nejoriginálnější, takže vedle klasických triček, mikin a plecháčků můžete zvolit jako odměnu třeba tetovačku nebo Danušovici od Žufánka. Ve své kampani se neopírám o obrovské zdroje holdingů nebo finance politických stran a nesmírně si cením a věřím v podporu drobných dárců, kteří jsou zcela zásadním pilířem celé kampaně,“ dodává Danuše Nerudová.
Dárcovská kampaň běží na platformě Donio, kde si vedle daru od 100 Kč můžete vybrat i preferovaný druh odměny. Jde o první crowdfundingovou kampaň prezidentského kandidáta na této platformě a naprostá většina vybraných peněz poputuje na mediální podporu prezidentské kandidatury, chod jejího týmu a vybavení pro dobrovolníky.
•