Nekrm koš

Kampaň Kauflandu ukazuje, jak neplýtvat jídlem.

Plýtvání potravinami patří mezi velké společenské problémy. Dlouhodobě se mu věnuje společnost Kaufland, která nově spustila i edu­kační kampaň s názvem „Nekrm koš“. Podle údajů organizace Zachraň jídlo jsou domácnosti odpovědné za 55 procent odpadu z potravin. I proto se Kaufland rozhodl své zákazníky aktivně edukovat, a předejít tak vzniku potravinového odpadu.

Na konkrétních příkladech ukazuje, jak hospodárně nakupovat a optimálně skladovat potraviny, jak správně naplnit lednici a mrazák či jak využívat zbytky. Řetězec
také upozorňuje na správné pochopení informací na obalech výrobků. Například v souvislosti s označením doby spotřeby a minimální trvanlivosti (jak u zákazníků, tak i u výrobců) skončí v EU ročně v koši téměř devět milionů tun jídla.

V předcházení vzniku potravinového odpadu jde Kaufland příkladem. Díky automatickému systému autodispo naskladňuje produkty do svých prodejen podle očekávané poptávky. Zboží jako nebalené pečivo, maso, ryby, drůbež, uzeniny, sýry nebo lahůdky s ohledem na datum minimální
trvanlivosti průběžně zlevňuje a ceny pravidelně posuzuje.

Obchodní řetězec dlouhodobě spolupracuje také s Českou fe-
derací potravinových bank, které ročně daruje přibližně 250 tun potravin. V neposlední řadě pak potraviny nevhodné k prodeji za symbolickou částku prodává zoologickým zahradám a mysliveckým sdružením.

Sedm tipů pro vás, jak neplýtvat:
1. Při správném skladování může být potravina i po datu minimální trvanlivosti stále chutná.
2. Rajčata, lilek či papriky nepatří do lednice.
3. Co nespotřebujete, můžete zamrazit.
4. Kupujte ovoce nebo zeleninu i po jednotlivých kusech.
5. Sypké suroviny uchovávejte v uzavíratelných nádobách.
6. Sušením potravin ušetříte nejen místo, ale zachováte i důležité vitaminy a antioxidanty.
7. I ze zbytků se dají vytvořit skvělé pokrmy.

Více inspirace najdete na www.kaufland.cz/nekrmkos.

Přečtěte si také