Před čtyřiadvaceti lety, v pondělí 26. října 1998, vyšlo první vydání týdeníku Euro. V té době existoval internetový vyhledávač Google jen necelé dva měsíce, o něco déle byla u moci jednobarevná vláda Miloše Zemana, jejíž existenci umožnila opoziční smlouva s Klausovou ODS. A zlato z Nagana mělo ještě punc absolutní čerstvosti.
Netrvalo dlouho a týdeník Euro se stal pevnou součástí tuzemského mediálního trhu. Oslovoval stále více čtenářů a také inzerentů, v redakci působily desítky špičkových žurnalistů, případně přímo v ní vyrostli z mladých novinářských talentů. Základem úspěchu Eura bylo a nadále je, že přináší špičkový obsah bez kompromisů. I proto se v průběhu své existence stalo nejprodávanějším ekonomickým týdeníkem v Česku.
Bylo to právě Euro, které otevřelo několik důležitých kauz. Jako první přineslo například informace o případu Čapí hnízdo – po letech vyšetřování se tahle ostře sledovaná kauza expremiéra Andreje Babiše dostala letos až k soudu, který ji nyní rozplétá, hlavní líčení má pokračovat před Vánoci. Euro také před lety otevřelo aféru jiného bývalého premiéra Stanislava Grosse týkající se velmi výhodného nákupu akcií Moravia Energo.
Mnohé se za těch 24 let změnilo. Zeman zmizel z politiky, pak se do ní slavně vrátil a nyní dokončuje druhý prezidentský mandát. Google vyrostl v globální technologický gigant a na zlato z Nagana vzpomínáme už jen jako na dávnou minulost. Jsou ale věci, které se v čase nemění. Třeba důraz Eura na špičkový obsah. Hodláme v tom pokračovat.
Ke čtyřiadvacetinám dorazila našemu týdeníku popřát řada osobností z byznysu a veřejného života. „Na Euru se mi vždycky líbilo, že nikdy nejelo v konformním vanilkovém středu, nestálo u zdi a nebálo se jít až na hranu. Takže když minulý rok přišla příležitost titul koupit, nemusel jsem dlouho váhat,“ řekl hostům vydavatel Eura Miloš Štěpař z balkonu vily, která je podle interiérové barvy slonové kosti nazývána také Béžová princezna.
•