Nakoupit a dát knihám druhou šanci

Převzít si nákup a zároveň poslat dál nepotřebné knihy, aby dělaly radost jinde. To je vize nového projektu dvou velkých českých inovátorů internetových služeb: prodejce potravin Rohlik.cz a knižního secondhandu Knihobot.cz.

Ti přicházejí s ojedinělou společnou službou, která nabízí zákazníkům spojení příjemného s užitečným. Při převzetí nákupu nyní mohou kurýrovi rovnou svěřit i zásilku nevyužívaných knih pro Knihobot. O nic dalšího se zákazníci starat nemusí, firmy si balíček samy předají a jim jen přijdou peníze na účet. Rohlík navíc výnosy za tuto službu věnuje kompletně na charitativní účely, čímž stvrzuje svou roli lídra ve společenské odpovědnosti velkých firemních hráčů v Česku.

Nová služba je nejen ekonomická, ale i ekologická. Firmám nevznikají náklady navíc, protože Knihobot díky rozsáhlé funkční logistice Rohlíku nemusí najímat vlastní kurýry nebo doručovatele. A Rohlík si tašky s knihami přidá do svých dodávek, čímž dojde ke stoprocentnímu využití kapacity kurýrů a snížení uhlí­kové stopy.

Martin Beháň, Rohlík.cz.

„Vždy se snažíme přemýšlet nad tím, jak naše služby ještě maximalizovat a zákazníkům i trhu přinést zase něco nového. Co jim ušetří o trochu více času nebo jim usnadní život. A přesně o tom je naše spojení s Knihobotem. Vše jsme rychle odstartovali a nový projekt teď pomáhá nejen zákazníkům, kterým rozhodně usnadníme být zase o něco ekologičtější, ale i těm, kteří potřebují pomoc,“ říká CEO Rohlíku Martin Beháň a upozorňuje tak na další rozměr projektu – ten charitativní.

Rohlík totiž veškeré finance, které získá od Knihobotu za zajištění logistiky balíčků, věnuje neziskovkám, které pomáhají samoživitelkám a samoživitelům, dětem bez domova a seniorům v nouzi. Spokojenost ze vzájemné spolupráce je i na straně Knihobotu. „Ve všech procesech se snažíme být maximálně ekonomičtí. I proto nám dává smysl zapojit do svozu službu, která na cestách k zákazníkům využije své kapacity a pomůže lidem dostat použité knihy snadno zpět do oběhu,“ komentuje Dominik Gazdoš, CEO Knihobotu.

Celý proces je pro zákazníka velmi jednoduchý. Při doručování nákupu si pouze připraví nepotřebné knihy do tašky, na niž napíše své telefonní číslo a e-mail. Tašku pak předá kurýrovi a tím jeho starost končí. V Knihobotu se zásilka knih spáruje se zákazníkem a zanese do systému. Knihobot knížky sám nafotí, nacení a nabídne k prodeji. Poté, co se kniha prodá, obdrží zákazník 60 procent prodejní ceny minus 29 korun.

Přečtěte si také