I přes vysoké investice do rozvoje tak česká digitální platforma na pronájem obytných vozů dosáhla obratu téměř 55 milionů korun, tržby se přiblížily k 25 milionům korun.
„Campiri v loňském roce rozšířilo svou působnost do Polska, Řecka, Španělska a na Slovensko. V Praze otevřelo novou základnu Campiri Base se zázemím pro více než 100 obytných vozů a spustilo servis pro obytné vozy a karavany. Na sklonku roku se nám pak podařilo otevřít i druhou Campiri Base ve španělské Malaze, do které nyní vkládáme velké naděje,“ komentuje aktuální situaci Lukáš Janoušek, CEO a spoluzakladatel Campiri.
Dva tisíce výpůjček, nové služby i plná automatizace
Počet rezervací se přitom vyšplhal na bezmála dva tisíce. A to i přes nejistou situaci, které Campiri v roce 2022 muselo čelit. „Do byznysu se propsalo hned několik událostí. Nejprve situace s válkou, která ovlivnila byznys na několik týdnu na konci února a v březnu, v Polsku a na Slovensku však ještě déle. Dále to pak byla vysoká inflace a nejistota s cenami energií, která měla dopad na nižší zájem o pořízení karavanů. Ovlivnilo nás také ale počasí v září. To bývá tradičně silným měsícem, v minulém roce ale pršelo, a tak se snížila i poptávka.“
Průměrná délka zápůjčky trvala 7 dnů. Zvýšilo se i množství aut. Zatímco na začátku roku 2022 evidovalo Campiri 120 vozů, na konci roku už se jejich počet vyšplhal přes 700. Zároveň Campiri zásadně vylepšilo svůj produkt, majitelům karavanů a zákazníkům nabídlo širokou nabídku nových funkcí, umožnilo také plnou automatizaci celého procesu rezervace obytných vozů včetně automatických plateb.
Campiri i pro rok 2023 předpokládá dvojnásobný růst
V aktuálním roce plánuje firma celý proces ještě více usnadnit. „Naše letošní produktová strategie bude zaměřená na to, abychom nabídli na českém trhu dosud nevídané funkce a služby. Zásadní inovací bude také možnost koupit si připravený balíček obytného vozu s rezervacemi v pečlivě vybraných kempech s hotovým itinerářem, díky kterému si zákazníci užijí danou cestu na maximum. Balíčky nejprve nabídneme ve Španělsku a postupně i jinde,“ dodává Lukáš Janoušek, který na základě dat z letošního ledna a února vidí, že zájem o svobodné cestování neupadá, ale dále posiluje:
„V Campiri registrujeme, že vyhledávání klíčových slov s tématem půjčení karavanu meziročně roste přibližně o 20 až 30 %, zároveň se více než zdvojnásobilo hledání klíčového slova Campiri. Z toho vyplývá, že meziročně rosteme dvakrát tolik, což je i náš cíl pro rok 2023.“
Slibnou budoucnost sharingové platformě předpovídá i portál EU-Startups.com, který Campiri zařadil do první desítky nejslibnějších českých startupů pro rok 2023. Vedle něj se v žebříčku umístily také firmy jako Digitoo, Patron nebo Adam.
Orientace na českého zákazníka i Španělsko
České airbnb pro karavany má v plánu se dále zaměřit na rozvoj své základny Campiri Base v andaluské Malaze. Destinaci si vybralo záměrně.
„Karavaning je v našich podmínkách stále dost sezónní záležitostí. I přes to, že zájem o zimní dovolenou v karavanu nebo obytce roste, jeho popularita stále ani zdaleka nedosahuje popularity od května do září. V Andalusii jsou ale zimy mnohem mírnější, je tam 2x více slunečných dnů. Takže se tam v pohodě může podniknout super roadtrip klidně i v lednu,“ vysvětluje Lukáš Janoušek, pro kterého tak byla tato destinace logickým rozhodnutím.
Nově ve spolupráci s nadějným českým travel-tech startupem Worldee navíc Campiri nabídne v Malaze možnost sestavení kompletního balíčku doslova na míru.
„Naším cílem je umožnit doletět pohodlně do Malagy a užít si cestu s plným komfortem – vyzvednutím na letišti, plně vybaveným vozem, s českou obsluhou, včetně možnosti využít služby zkušeného českého karavanisty, který to tam má projeté křížem krážem a dokáže lidem připravit perfektní itinerář, aby to měli bez starostí a mohli si naplno užít svůj výlet,“ dodává Janoušek.
Další expanzi momentálně společnost neplánuje: „Rok 2023 pro nás bude rokem, kdy chceme českým zákazníkům přinést špičkové služby a budeme se soustředit na to, abychom se stali jejich nejoblíbenější službou pro půjčování obytných vozů. Budeme investovat do rozšiřování služeb, do budování povědomí značky Campiri, rozšiřování zákaznické a partnerské báze a růstu našeho Campiri Servis,“ uzavírá.
•