Krásný neznámý se konečně odhalí. Premiéra Peugeotu 408 bude v Paříži

Schyluje se k velkém odhalení vozu, který nemá v modelové řadě Peugeot obdoby. Jedná se o nový Peugeot 408. Je to nádherný sportovní fastback s nezvykle vyvýšenou pozicí řidiče. Je zkrátka první svého druhu. Nejen že nemá žádného předchůdce v rámci značky, ale ani na současném automobilovém trhu nemá takřka žádné konkurenty. Jeho první fotky obletěly svět na začátku léta, na podzim na mezinárodním autosalonu v Paříži ho konečně můžete spatřit na vlastní oči.

Hatchbacky jsou pro vás moc malé, sedany „passé“, MPV nudné a SUV příliš rodinné? V tom případě nastal čas objevit něco úplně nového. Co takhle výrazný fastback s odvážnou siluetou, nezaměnitelným stylem a sebevědomým postojem šelmy? Nový Peugeot 408 má přesně to, co hledáte.

Lví ladnost i dravost

Nový model Peugeot 408 vás okamžitě upoutá svým sebevědomým postojem. Má v sobě určitou vznešenost a odhodlanost. Za to vděčí hlavně svým rozměrům. Dosahuje délky 469 cm, výška je pouhých 148 cm, což není u vozů se zvýšenou karoserií běžné. Těmto proporcím vůz vděčí za velmi štíhlý a sportovní profil. Naopak rozvor je větší, než bývá standardem v segmentu C. Profitují z toho hlavně cestující ve voze, kteří tak mají k dispozici štědrý prostor ve druhé řadě a zavazadelník o objemu až 1611 litrů. Široký rozchod kol se zase postará o velmi stabilní pozici na silnici.

Linie nového Peugeotu 408 jsou ostré. Mřížka chladiče přebírá barvu karoserie a dokonale tak splývá s přední částí vozu. Ve středu ladného soutoku barev a materiálů trůní nové logo značky Peugeot v podobě impozantní lví hlavy. V zadní části vozu vás upoutá a současně překvapí obrácený tvar zadního nárazníku, který dodává profilu nebývalou dynamiku. Podobně sebevědomým dojmem působí i velká dvacetipalcová kola s nezvyklým geometrickým designem zasazeným do kruhu. Tento motiv je u stojícího vozu velmi nápadný, při nízkých rychlostech pak vytváří dramatický vizuální efekt. A jak poznáte tuto šelmu na první pohled ve dne i v noci? Podle předního světelného podpisu ve tvaru tesáků a zadních světel ve tvaru tří drápů, čímž dokonale zapadá do rodiny Peugeot.

Probuzení smyslů

Zřejmě vás nepřekvapí, že uvnitř vozu najdete Peugeot i-Cockpit. Toto dnes již ikonické uspořádání interiéru se stalo poznávacím znakem nových peugeotů. Co vás ovšem ohromí, to je nová, ultramoderní podoba interiéru vozu 408. Ergonomie, kvalita, praktičnost i technologie včetně nového systému infotainmentu Peugeot i-Connect®… vše bylo dotaženo k dokonalosti.

Kompaktní volant mnohanásobně zvyšuje požitek z jízdy. Nabízí jedinečnou hbitost a přesnost pohybu. Nový digitální přístrojový panel je umístěn v úrovni očí těsně nad volantem a má desetipalcový displej. Středová dotyková obrazovka se ovládá stejně intuitivně jako tablet. Doplňují ji plně konfigurovatelné přepínače i-toggles, které jsou uspořádány pod středovým displejem jako otevřená kniha a poskytují v tomto segmentu jedinečnou estetickou a technologickou úroveň. Každé z elegantních kláves můžete přiřadit funkci dle vašeho gusta, například povel „Naviguj mě domů“. Třešničkou na dortu je pak LED ambientní osvětlení interiéru s volbou 8 barev.

Pro řidiče jen to nejlepší

Zažijte vzrušující emoce za volantem. Vychutnejte si zážitky z řízení naplno. O vaše bezpečí a komfort se přitom postarají asistenční systémy řízení poslední generace. Používají šest kamer a devět radarů, kterým nic neunikne. Mezi nejzajímavější prvky bezpečnostní výbavy patří například adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go či systém sledování mrtvého úhlu s dosahem až 75 metrů. Užitečným pomocníkem je také systém sledování provozu za vozidlem při vyjíždění z parkovacího místa. Největší pozornost ovšem zasluhuje Night Vision neboli systém nočního vidění. Ten většinou najdete jen v prémiových segmentech. Umožní vám rozpoznat zvířata, chodce nebo cyklisty před vozem v jízdním pruhu dříve, než se objeví v dosahu dálkových světel.

Nevinné potěšení

Nabídka pohonů vozu Peugeot 408 zahrnuje dvě plug-in hybridní verze o výkonu 180 a 225 k a benzínový motor o výkonu 130 k splňující nejnovější emisní předpisy Euro 6.4. Všechny tři varianty jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Za několik měsíců od uvedení těchto pohonů na trh bude následovat plně elektrická verze. Efektivitu motorů podporuje vynikající aerodynamika a relativně malá hmotnost vozu. Současně ovšem tyto charakteristiky zaručují každodenní radost z jízdy.

Nový Peugeot 408 se už za pár dní začne vyrábět ve francouzských Mylhúzách. Na český trh dorazí začátkem příštího roku.

Přečtěte si také