Cílem přehledu je kontinuálně mapovat osobnosti, které patří k uznávaným manažerům v oblasti udržitelnosti v Česku, a to napříč byznysem i neziskovým sektorem. Společně jsou motorem změn, kterými prochází nejen klíčové firmy, ale také celá česká společnost. Přehled tak může čtenářům sloužit jako doporučení, koho se vyplatí sledovat a jaké aktivity mohou inspirovat.
„První skupina šedesáti expertek a expertů zahrnuje jak zástupce lídrů na trhu z rozličných oborů, tak nejviditelnější tváře neziskových organizací. Spolu s nimi představuje také výjimečné experty z řad středních firem, které mohou jít v udržitelnosti příkladem,“ říká Jaroslav Kramer z agentury Cover Story, která projekt ta Udržitelnost zastřešuje.
Dodává, že přehled bude průběžně doplňován a neslouží jako finální výčet. „Již nyní máme na shortlistu dalších dvacet expertů, kteří přehled do konce roku rozšíří. Příkladem může být automobilka ŠKODA AUTO, která vloni zřídila vlastní Poradní výbor pro udržitelný rozvoj. Tento externí, nezávislý orgán se skládá z pěti mezinárodně uznávaných odborníků. Pouze dva z nich jsou v tuto chvíli aktuálním přehledu,“ říká Jaroslav Kramer.
V první šedesátce se organizátoři snažili soustředit na dedikované experty a nejít cíleně jen po mediálně nejviditelnějších osobnostech. „Vybírali jsme nejen ze zástupců největších firem u nás, ale také z osobností doporučených experty věnujícími se tématu udržitelnosti i ty, jejichž aktivity dlouhodobě sledujeme,“ říká Jaroslav Kramer.
•