Jako jeden z největších tuzemských potravinářských řetězců společnost Kaufland provádí široké spektrum udržitelných a společensky odpovědných aktivit. Angažuje se v oblasti zdravých i certifikovaných potravin a přispívá k trvale udržitelnému hospodářství. Zavádí také opatření k ochraně životního prostředí, klimatu a ohrožených druhů.
V dlouhodobé strategii Kauflandu hraje důležitou roli i snižování plastového odpadu. Jeden z jeho závazků je, že do roku 2025 sníží jeho množství nejméně o 20 procent a všechny produkty svých privátních značek bude mít v obalech z recyklovatelných materiálů.
Až sto tun ročně
Společnost Kaufland vychází z mezinárodní strategie REset Plastic skupiny Schwarz. Hlavní vizí je „Méně plastů – uzavřené cykly“ s cílem minimalizovat množství plastů používaných ve výrobě i obchodech dle konceptu cirkulární ekonomiky. Odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale jako znovu využitelný materiál.
Díky opatřením, která Kaufland zavedl v úseku ovoce a zelenina, ušetří až sto tun plastu ročně. Nejčastěji jde o změnu typu obalu za ekologický či odstranění nadbytečné plastové folie. Dalším krokem k úspoře plastů bylo zavedení takzvaného nEKOnečného sáčku. Tím inspiruje své zákazníky, aby v úseku ovoce a zeleniny vyměnili jednorázové plastové sáčky za obaly, které se dají použít opakovaně a nezatěžují tak přírodu. Dá se prát v pračce.
U jogurtů privátních značek odstranil jednorázové plastové víčko. Jen u značky K-Jarmark tím ročně ušetří devět tun plastu. Zákazníkům
zároveň nabízí nEKOnečné víčko na jogurty, které je rovněž opakovaně použitelné a lze umývat v myčce.
U produktů vlastních značek kosmetiky, osobní péče a čisticích prostředků z receptur vyřadil obchodní řetězec Kaufland mikroplasty a označil je logem „Složení bez mikroplastů“. To zaručuje, že takto označený výrobek neobsahuje žádné mikroplastové částice ani určité biologicky nerozložitelné polymery. Nejčastěji se s ním setkáte u produktů pod značkou Bevola.
Více na www.kaufland.cz/bezplastu
•